اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل دینی و مذهبی:

مجالس عزاداری امام حسین(ع) میتینگ سیاسی نشود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل دینی و مذهبی در مازندران تاکید کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) میتینگ سیاسی احزاب نشود.

مجالس عزاداری امام حسین(ع) میتینگ سیاسی نشود

رمضان قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: محرم و عزاداری برای امام حسین(ع) ریشه در روح و جان شیعیان دارد و هیچ مسئله‌ای به اندازه مصیبت و مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) موجبات تحول و سوگواری شیعیان را در پی نداشته است.

وی تصریح کرد: اما بعضا مشاهده می‌شود شمار معدودی از مداحان به‌ جای پرداختن به اصل فریضه عزاداری به حواشی غیرمربوط که متاثر از مسائل سیاسی است می‌پردازند که این مسئله رنجش و انتقاد عزاداران را در پی خواهد داشت.

قاسمی با اشاره به فرارسیدن محرم الحرام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: تردیدی وجود ندارد که عزاداری برای مظلومیت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای ما شیعیان یک وظیفه شرعی و یکی از بارزترین جلوه‌های اعتقادی ما به فرهنگ شهادت و جهاد در راه خداست.

این فعال دینی و مذهبی مازندران خاطرنشان کرد: با این وجود ضرورت این مهم موجب نمی‌شود که برخی با نا‌آگاهی یا احیانا از رهگذر مقصود خاصی احساسات پاک عزاداران را به بازی بگیرند.

معاون سابق اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره اهتمام جدی مداحان حسینی به مطالب و مضامین واقعی واقعه عاشورا و پرهیز از هرگونه غلو و بیان مطالب احساسی و غیرواقعی گفت: بکارگیری آهنگ‌های نامناسب و هجوگونه در بیان مرثیه و نوحه‌سرایی، خواندن روضه‌ها و نوحه‌های طولانی و خسته‌کننده، ممزوج کردن مسائل سیاسی مرتبط با مفاهیم عزاداری و تعریف و تمجید جانبدارانه از برخی اشخاص و در مقابل تخریب عده‌ای دیگر، برهنگی عزاداران، عدم تخلق به اخلاق حسینی و اجرای عزاداری در وقت نماز از جمله مسائلی است که مداحان و روضه‌خوانان حسینی باید نسبت به پرهیز از آن اهتمام لازم را داشته باشند.

قاسمی گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) میتینگ سیاسی و انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی نیست که عده‌ای بخواهند از این مجالس معنوی به نفع خود سوء استفاده کنند.

وی افزود: اشخاص و گروه‌هایی که در این ایام مبادرت به چنین کارهایی می‌کنند قطعا مورد اعتراض مردم عزادار واقع خواهند شد.

قاسمی تاکید کرد: بازخوانی فلسفه قیام امام حسین(ع) و تاثیر آن بر تاریخ اسلام و ضرورت تبیین شعائر مغفول مانده از آن واقعه بی‌سابقه باید در دستور کار مداحان و روضه‌خوانان حسینی قرار گیرد تا مردم به درک شفاف‌تری از قیام ابا عبدالله الحسین (ع) نائل شوند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه معنوی مداحان و روضه‌خوانان حسینی در میان مردم گفت: این افراد نباید خود را ابزاری برای اشخاص و گروه‌های سیاسی قرار دهند چراکه در این صورت نگاه جامعه و مردم به آنان تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/2296/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول