اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی:

فرهنگ فرش‌بافی در جامعه ترویج شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی در جامعه قدم برداشته شود.

فرهنگ فرش‌بافی در جامعه ترویج شود

مرضیه بنفشه افشار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بافتن فرش بخشی از فرهنگ غنی ایران اسلامی محسوب می‌شود بنابراین لازم است برای جلوگیری از فراموش شدن این هنر اصیل، فرهنگ فرش‌بافی در جامعه به طور مطلوب نهادینه شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در زمینه تولید فرش دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است ادامه داد: این هنر صنعت به شکل تفکیک‌ناپذیری با آداب و رسوم این دیار عجین شده است و به عنوان بخشی از زندگی روزمره مردم محسوب می‌شود ولی می‌طلبد برای صیانت از این هنر ایرانی اسلامی بیشتر تلاش شود.

بنفشه افشار برپایی المپیاد فرش دستباف را در توسعه و شکل‌گیری رویکرد علمی موثر دانست و افزود: در طول سال‌های 85،86،88،89، 90 المپیاد فرش دستباف برای جوانان در مقاطع دانشجویی و دانش‌‌‌آموزی برگزار شد و نفرهای برتر نیز برای شرکت در المپیاد کشوری به مرکز ملی فرش ایران معرفی شدند.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با هدف توسعه، ارتقاء و شکل‌گیری رویکرد علمی فرش دستباف گروه فرش این سازمان به برگزاری المپیاد استانی اقدام کرد تا انگیزه لازم برای تحصیل علوم و کسب مهارت‌های مورد نیاز ایجاد شود.

وی ارزیابی توان عملی و علمی، شناسایی دانش‌آموخته‌های مستعد و نمونه همچنین ترویج فرهنگ فرش‌‌بافی را از دیگر اهداف این المپیاد برشمرد و اظهار داشت: برپایی جشنواره‌های مختلف، نمایشگاه‌ها و المپیادها در مانوس‌شدن مردم با این هنر به طور یقین تاثیر زیاد دارد.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: فرش دستباف به عنوان مهمترین کالای صادراتی کشور مطرح است به طوری که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، درصد قابل ملاحظه‌ای از نیروهای آماده به کار را جذب کرد و در توسعه صادرات استان و کشور به طور گسترده به ایفای نقش پرداخت.

انتهای پیام/ 6002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول