اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

مدیحه‌سرایان به مفاهیم عمیق معنوی کربلا توجه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: یکی از مشکلاتی که در میان شاعران و مدیحه‌سرایان دیده می‌شود این است که اغلب به مفاهیم ظاهری و محسوس و قابل رؤیت کربلا پرداخته و از مفاهیم نامحسوس و معنویت عمیق کربلا غفلت کرده‌اند.

مدیحه‌سرایان به مفاهیم عمیق معنوی کربلا توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا ظهر امروز در گردهمایی هیئت‌های مذهبی شهرستان بهار اظهار داشت: بدعت‌گذاری و ارائه الگوی غلط در عزاداری مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) صحیح نیست و هوشیار باشیم مراسم مذهبی و عزاداری ما با حضور ارکان تبلیغی دین یعنی روحانیت باشد.

وی به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد که در مراسم عزاداری با ائمه جماعات مسجد هماهنگ و به بحث نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت توجه داشته باشند.

امام جمعه بهار ادامه داد: همه ارکان مساجد و هیئت‌ها باید با تعامل و همکاری که با یکدیگر دارند، تنها برای برپایی عزاداری صحیح همراه با حفظ شئونات دینی تلاش کنند.

وی در ادامه گفت: به برکت قیام انقلابی حضرت امام حسین(ع) آن قدر عرصه کربلا پرقیمت، پردرس، عمیق و عظیم است که شگفتی‌هایش تمام نشدنی است.

حاتم‌نیا ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در میان شاعران و مدیحه‌سرایان دیده می‌شود این است که اغلب به مفاهیم ظاهری و محسوس و قابل رؤیت کربلا پرداخته و از مفاهیم نامحسوس و معنویت عمیق کربلا غفلت کرده‌اند که همه ما وظیفه داریم با تأمل و تعمق و مطالعه در واقعه سرتاسر درس کربلا در ترویج صحیح آن گام برداریم.

وی اظهار داشت: باید از خرافه‌گویی پرهیز شود و به اصل فلسفه قیام که همان امر به معروف و نهی از منکر است پرداخته شود.

امام جمعه بهار تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا و نهضت کربلا، احیای ارزش‌های اسلامی است از این رو هیئت‌های مذهبی و عزاداری باید در این راستا حرکت کرده و از وارد شدن آسیب به فرهنگ عزاداری امام حسین (ع) جلوگیری کنند.

وی با اشاره به وظیفه هیئت‌های مذهبی در ماه محرم افزود: جبهه استکبار مانند جبهه یزیدی در زمان امام حسین(ع) ولایت‌ستیزی را پیشه و هدف خود قرار داده و ایستادگی در مقابل دشمنان و استکبار جهانی مستلزم بیداری، آگاهی و بصیرت است تا از این طریق مانع تحقق اهداف شوم آن‌ها شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار نیز گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ و شعائر عاشورا از ضروریات است و به همان روش سنتی حفظ و حراست شود، مداحان باید جلوی آسیب‌هایی که وارد فرهنگ عاشورا می‌شود را بگیرند.

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی با اشاره به تأثیر فرهنگ عاشورا در حفظ دین مبین اسلام، گفت: حقیقتاً مکتب شیعه پربارترین و بالنده‌ترین مکتب و مذهب در بین همه فرق و مذاهب عالم است.

وی افزود: اگر بتوانیم محتوای غنی شیعه و مکتب اهل‌ بیت‌(ع) را به زیباترین شکل ارائه کنیم، نه تنها مردم ایران، بلکه دنیا شیفته این مکتب خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار تأکید کرد: با وجود دشمنی‌هایی که علیه اسلام به خصوص مکتب تشیع وجود دارد، ولی میل به اسلام روز به روز در دنیا بیشتر می‌شود و اسلام‌گرایی رشد قابل توجهی در دنیا به خصوص در اروپا داشته است.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان بهار طی سخنانی به هماهنگی بیشتر نیروهای انتظامی با هیئت‌ها و دستجات عزاداری و بایدها و نبایدهای انتظامی و ترافیکی در ایام محرم در شهرستان بهار پرداخت.

رضا زارعی اضافه کرد: برای ایجاد نظم و امنیت، مردم باید با نیروی انتظامی تعامل داشته تا بتوانیم مراسم عزاداری را با شکوه خاصی در شهرستان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در این دهه عزاداری‌ها در ساعات مشخصی انجام پذیرد تا مزاحمت برای دیگران ایجاد نشود، تصریح کرد: قمه‌زنی از نظر قانونی ممنوع است و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2499/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول