اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در قالب اردوی راهیان نور صورت گرفت

اعزام 150 دانش‌آموز دختر قیروکارزینی به مناطق دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: 150 دانش‌آموز دختر قیروکارزینی مقطع دوم دبیرستان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

اعزام 150 دانش‌آموز دختر قیروکارزینی به مناطق دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عصر امروز 150 دختر قیروکارزینی مقطع دوم دبیرستان در قالب اردوی راهیان نور با بدرقه مسئولان محلی این شهرستان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در حاشیه مراسم بدرقه این دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: این دانش‌آموزان در طول این اردوی سه روزه از مناطق عملیاتی شلمچه، طلائیه، هویزه، اروندکنار و سایر مناطق در مسیر حرکت در جنوب کشور بازدید می‌کنند.

محمود جعفری با اشاره به اهداف برگزاری اردوی راهیان نور گفت: درک و فهم راه شهدا توسط دانش‏‌آموزان و آشنایی با فرهنگ ایثارگری، جبهه، جهاد و شهادت از مهم‏ترین اهداف این اردوها است که با اجرای آن محقق می‌شود.

وی با بیان این که راهیان نور سفری معنوی، عرفانی و سرشار از سازندگی، مهارت، هویت و شناساندن فرهنگ عاشورا است، تصریح کرد: دشمن برابر کشور اسلامی ایران، دو هدف کم‏رنگ کردن عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه دنبال می‌کند که به فضل الهی و با بصیرت، شناخت و معرفت مردم نسبت به فرهنگ عاشورا و ارزش‌های آن در اجرای این دو هدف ناکام مانده‏اند.

جعفری با بیان این که با طراحی برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموز می‌داند که در کجای راه ایستاده و قرار است به کدام مسیر رهنمون شود، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی و مسئولان امر باید در راستای تربیت نسل چهارم انقلاب تلاش و اهتمام ویژه‌ داشته باشند و بدانند که این امر جز با انجام فعالیت‌های فرهنگی جذاب و موثر میسر نمی‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در پایان افزود: در این اردوها راویان دفاع مقدس با بیان خاطرات و دستاوردهای دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف گوشه‌ای از آن حماسه و حضور را متناسب با نیاز اردوهای راهیان نور اجرا می‌کنند تا دستاوردهای هشت ساله دفاع مقدس بهتر از گذشته به جوانان انتقال یابد.

انتهای پیام/2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول