اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل افزایش غیر قانونی نرخ کرایه‌ها

94 راننده مسافری برون‌شهری صومعه‌سرا جریمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا از جریمه 94 راننده مسافری برون‌شهری این شهرستان به دلیل افزایش غیرقانونی نرخ کرایه‌ها خبر داد.

94 راننده مسافری برون‌شهری صومعه‌سرا جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محسن آهنی عصر امروز در جمع مدیران و مسئولان این شهرستان در سالن فرمانداری صومعه‌سرا با اشاره به عملیات نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی، اظهار کرد: واحدهای صنفی صومعه‌سرا با حضور ارگان‌های مربوطه به صورت مشترک حتی در ایام محرم و صفر نظارت و بازرسی می‌شوند.

وی، نظارت بر عملکرد‌ واحدهای صنفی برای جلوگیری از گرانفروشی و فروش اقلام ضد فرهنگی، توجه بر وضعیت نانوایان و نرخ کرایه‌های درون و برون شهری را یکی از وظایف مهم و اساسی اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه نانوایان از محوری‌ترین واحدهای نظارتی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌روند، تصریح کرد: کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، نداشتن ترازو و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام پخت نان از جمله نکات مورد بررسی ناظران صنفی در واحدهای نانوایی است.

وی با اشاره به میزان تخلفات نانوایی‌های صومعه‌سرا در طول ماه جاری، اذعان کرد: آبان جاری 20 واحد نانوایی به ارزش 3 میلیون و 950 هزار ریال به دلایل مذکور در صومعه‌سرا جریمه شدند.

به گفته آهنی، یک واحد نانوایی نیز به دلیل رعایت نکردن موازین و نکات بهداشتی در صومعه‌سرا پلمب شده است.

وی به ادامه بازرسی‌های مشترک در حوزه شرکت نفت و گاز اشاره کرد و افزود: در این راستای و با همکاری اداره تعزیرات حکومتی بالغ بر 10 فقره پرونده تخلف عرضه خارج از سوخت صومعه‌سرا به پرداخت جریمه محکوم شده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا اضافه کرد: در بخش سوخت مقدار 7 هزار و 100 لیتر بنزین و 240 لیتر گازوئیل عرضه خارج از سوخت در صومعه‌سرا کشف شده و 28 میلیون و 760 هزار ریال جریمه به عاملان آن تعلق گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه در شرایط خاص اقتصادی و تحریم کشور برخی رانندگان صومعه‌سرا به افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌های خود اقدام کرده‌اند، متذکر شد: این اقدام بدون هماهنگی و دستور موافق مجمع امور صنفی یا اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و تخلف محسوب شده و با عاملان آن برخورد جدی می‌شود.

آهنی از تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی برای 94 راننده مسافری مسیر برون‌شهری صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: طبق حکم اداره تعزیرات حکومتی صومعه‌سرا مبلغ 22 میلیون و 137 هزار ریال سهم جریمه پرداختی این رانندگان بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ضربتی و گزارش‌های واصله به ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا مبنی بر گرانفروشی در حوزه فروش گاز مایع، خاطرنشان کرد: برای دو واحد تأسیسات فروش گاز مایع در صومعه‌سرا پرونده تخلف صادر شده است.

به گفته این مسئول، تأسیسات گاز مایع متخلف مذکور مبلغ 4 میلیون و 950 هزار ریال جریمه نقدی شده است.

انتهای پیام/84003/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول