اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف فردوس خبر داد

کشف موقوفه 300 میلیون ریالی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از کشف موقوفه شش فنجان آب قنات بلده این شهرستان به ارزش ریالی300 میلیون ریال خبر داد.

کشف موقوفه 300 میلیون ریالی در فردوس

حجت الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: قنات بلده شهرستان فردوس دارای 7 هزار و 200 فنجان آب وقفی است که این میزان آب در طول سال به باغداران و کشاورزان شهرستان اجاره داده می‌شود.

وی گفت: با بررسی‌های انجام شده شش سهم از مجموع 7 هزار و200 فنجان آب قنات و چشمه‌سارهای بلده فردوس کشف شده که عواید حاصله از این موقوفات ‌نیز برای قربانی و تقسیم بین فقرا در روز عید قربان، ختم قرآن مجید و همچنین اطعام قاریان قرآن در طول سال هزینه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: در سطح شهرستان فردوس بسیاری از املاک به نام موقوفه مکتوم مانده که علت آن عدم ارائه و معرفی موقوفات به متولی اصلی آن یعنی اوقاف است.

اجرای نیات واقفان در راس امور اوقاف است

خدایی، ملاحظه‌کردن و ملاحظه‌کاری‌های موجود بین مردم به سبب وجود رابطه خویشاوندی را از دیگر علل مکتوم ماندن موقوفات در سطح شهرستان فردوس دانست و تصریح کرد: از معتمدان می‌خواهیم در معرفی موقوفات مجهول با این اداره همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیات واقفان امری ضروری و مورد تاکید اوقاف است، اظهار کرد: باید در امور وقفی طبق نیت واقفان عمل شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس اظهار کرد: همه باید با دقت و حساسیت هر چه بیشتر و بدون در نظر گرفتن روابط تنها به حفظ و صیانت از موقوفه و اجرای نیت واقفان همت گماریم.

انتهای پیام/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول