اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اول و دوم اسفند برگزار می‌شود

کوفه و کربلا میزبان کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان گفت: کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان، اول و دوم اسفند ماه سال جاری و به میزبانی دانشگاه‌های کوفه و کربلا برگزار می‌شود.

کوفه و کربلا میزبان کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام رحیم کارگر پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون اقدامات علمی گسترده‌ای در ارتباط با این کنگره صورت گرفته است.

وی افزود: انتظار، سعادت و امید شعار محوری کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان است و مهم‌ترین هدف از برگزاری آن نیز آینده‌نگری اسلامی ذیل آموزه مهدویت است زیرا امروز جهان تشنه شنیدن اندیشه‌های جدید و متعالی و در عین حال آینده‌نگر است.

دبیر علمی کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان با بیان اینکه تجلی آینده‌نگری اسلامی در آموزه مهدویت خلاصه می‌شود گفت: دست‌اندرکاران این کنگره به دنبال تبیین این محور اساسی و برجسته هستند.

وی ادامه داد: اصالت‌بخشی به تفکر نجات‌بخشی انسانی - اسلامی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است زیرا امروز لازم است این اندیشه و ایده ناب در گستره جهانی مطرح شود ضمن اینکه بیان حقیقت امام مهدی(عج) در تفکر اسلامی از ضروریاتی است که کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان به دنبال آن است.

کارگر استفاده از تعالیم مهدویت برای ایجاد نزدیکی و انسجام میان جوامع اسلامی را از دیگر محورهای برگزاری این کنگره دانست و خاطر نشان کرد: آموزه مهدویت اساس این مهم است زیرا تمام مسلمانان به این مسئله اعتقاد دارند.

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: سعی داریم با استفاده از علوم جدید، امامت امام مهدی(عج) را ثابت کرده و آموزه مهدویت را در پهنه گیتی ترویج کنیم که یکی از علوم مورد استفاده در این میان، آینده‌پژوهی است زیرا می‌تواند شناخت درستی از تحولات بعدی را فرا روی انسان قرار داده و آینده‌نگاری را به خوبی تحقق بخشد.

وی با اشاره به محورهای اصلی کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان گفت: دانشگاه کوفه میزبان روز نخست این کنگره خواهد بود و دلیل انتخاب این دانشگاه پیش‌بینی‌ها در خصوص مرکزیت کوفه به عنوان مقر حکومت امام عصر(عج) است ضمن اینکه دانشگاه کربلا، میزبانی روز دوم کنگره را بر عهده گرفته است.

کارگر افزود: چهار کمیسیون تخصصی در این کنگره به موضوعاتی چون آینده‌نگاری و منجی‌نگری در اسلام، انتظار و جامعه منتظر و آینده‌ساز، جایگاه مهدویت در تمدن‌سازی و تعالی جامعه و عصر ظهور و آینده روشن خواهند پرداخت.

دبیر علمی کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان با بیان اینکه تاکنون 70 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است گفت: فراخوان مقالات از مدتی پیش اعلام شده و آخرین مهلت ارسال مقالات نیز 10 دی ماه سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان شامل نشست‌های علمی مستمر در ایران و عراق خواهد بود و در حال حاضر نیز صاحب‌نظرانی ایرانی در عراق حضور دارند.

کارگر بیداری اسلامی و راهبردها، نگاهی نو به رجعت و آینده و نیز بررسی تحلیلی اخبار آینده عراق و خاورمیانه را موضوع سه نشست علمی برگزار شده اعلام و ابراز کرد: کنگره امام مهدی(عج) فرصتی برای ترویج آموزه‌های مهدویت و آینده‌پژوهی دینی بوده و جهانی‌سازی این ایده را ممکن کرده است زیرا امروز ایران و عراق کانون اندیشه‌های مهدوی هستند.

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر افزایش بار علمی کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان بیان داشت: پژوهشگرانی از ایران و عراق مقالات خود را در این کنگره ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/78004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول