اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خرمشهر:

اجبار دانش‌آموزان در کمک به مدرسه، غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش خرمشهر گفت: هر گونه اجبار دانش‌آموزان در زمینه کمک مالی به مدارس غیرقانونی است.

اجبار دانش‌آموزان در کمک به مدرسه، غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، در روزهای اخیر والدین برخی از دانش‌آموزان در خرمشهر در تماس با خبرگزاری فارس جنوب خوزستان از دریافت هزینه‌هایی همچون برگه‌های امتحانی و آب و برق مدارس از فرزندان آنها گلایه مند بوده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.‌

برخی از آنها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کردند که مسئولان برخی از این مدارس دانش‌آموزان را مجبور به پرداخت این هزینه‌ها کرده و در صورت عدم پرداخت نیز از نمرات انضباطی آنها کم می‌کنند.

جالب توجه آنکه یکی از والدین این دانش‌آموزان از ابتکار جالب یکی از این مدارس نیز گفته که بر اساس آن از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا از پول یارانه خود این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

معاون آموزش و پرورش خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر هرگونه دریافت هزینه به جز کتاب و بیمه را غیرقانونی دانست.

ناجی شمایل‌راد اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان ملزم به پرداخت هیچ هزینه دیگری به جز کتاب‌ها و حق بیمه خود در مدارس نیستند.

وی افزود: پرداخت هزینه‌های دیگر مدارس از سوی دانش‌آموزان در قالب کمک به مدارس به صورت اختیاری بوده و توسط انجمن اولیا و مربیان انجام می‌شود.

معاون آموزش و پرورش خرمشهر ادامه داد: این اداره هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر اجبار دانش‌آموزان به پرداخت هزینه‌های دیگر مدارس نداده است.

شمایل‌راد تصریح کرد: در صورتی که مواردی از اجبار دانش‌آموزان به پرداخت این هزینه‌ها مشاهد شود قطعاً با آن برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: تنها دانش‌آموزانی که والدین آنها توانایی مالی دارند آن هم به شکل اختیاری و از طریق انجمن اولیا می‌توانند به مدارس کمک کنند.

انتهای پیام/2329/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول