اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد

حضور اداره استاندارد همدان در پنجره واحد تجاری گمرک استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان از آمادگی اداره کل استاندارد همدان برای استقرار نماینده در پنجره واحد تجاری در گمرک استان بر اساس دستور استاندار همدان خبر داد.

حضور اداره استاندارد همدان در پنجره واحد تجاری گمرک استان

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت و نیز ماده 12 قانون امور گمرکی، نمایندگان ادارات مرتبط باید در گمرک مستقر شوند که این مصوبه در قالب ایجاد پنجره واحد تجاری مطرح شده است.

وی در خصوص ایجاد پنجره واحد تجاری در گمرک همدان گفت: منظور از پنجره واحد، مستقر شدن سازمان‌های دخیل در ترخیص کالا از جمله اداره کل استاندارد در گمرک است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان افزود: ایجاد پنجره واحد تجاری موجب تسهیل در انجام امور گمرکی و ترخیص کالا شده و تسریع در امور گمرکی از کارکردهای مثبت راه‌اندازی این پنجره است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک سبب می‌شود که فرآیند ترخیص کالا و امور مربوط به صادرات و واردات با سرعت بیشتری صورت پذیرد و در واقع به معنای ارائه خدمات متمرکز توسط سازمان‌های مرتبط با تشریفات گمرکی است و تأثیر مهمی در توسعه صادرات، تسهیل در واردات قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان و ایجاد رضایتمندی فعالان اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

تیموری ابراز امیدواری کرد که در استان شرایطی ایجاد شود که گمرک همدان به عنوان یکی از گمرکات تخصصی در زمینه صادرات و واردات در کشور تبیین شود.

وی گفت: امیدواریم با تحقق این مهم، اداره کل استاندارد با استقرار آزمایشگاه‌های متناسب آزمون‌های لازم به منظور بررسی انطباق کالا با استانداردهای ملی کشور را در گمرک استان انجام داده و نیازی به ارسال نمونه کالاها به خارج از گمرک نباشد.

انتهای پیام/89002/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول