اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

سهم روستاهای مازندران از فضای کتابخانه‌ای 10 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته سهم روستاها از فضای کتابخانه‌ای استان تنها 3 درصد بود، گفت: با بهره‌برداری از 37 کتابخانه روستایی، این میزان به 30 درصد در سال جدید خواهد رسید.

سهم روستاهای مازندران از فضای کتابخانه‌ای 10 برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمداسماعیل امام‌زاده بعدازظهر ظهر امروز در جمع کتابداران مازندران گزارشی از عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران ارائه داد و بیان داشت: اسلام چیزی جزء لحظه به لحظه بهتر شدن نسبت به قبل نیست و بحث هم‌افزایی و دانایی محوری که وظیفه نخست یک فرد مسلمان است بدون مطالعه کتاب تحقق‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان 96 کتابخانه وجود دارد، گفت: از این میزان کتابخانه 61 کتابخانه زیر پوشش کتابخانه‌های عمومی استان و بقیه آنها مشارکتی هستند.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران به بیان شاخص‌های کتابخوانی در استان مازندران پرداخت و با انتقاد از برخی کمبودها در زمینه فضای کتابخوانی و شاخص منابع گفت: هفته کتاب در واقع می‌خواهد این فضا را در فکر جامعه اسلامی گسترش دهد که با بهره‌جویی از دستاوردهای این هفته مردم ما کتابخوان شوند و سیر مطالعاتی را برگزینند.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران یادآور شد: از سال گذشته عملیات احداث کتابخانه عمومی در 37 روستا آغاز شد که نویدبخش توزیع عادلانه امکانات فضای کتابخانه‌ای در روستاهاست.

امامزاده با بیان اینکه در سال گذشته سهم روستاها از فضای کتابخانه‌ای استان تنها 3 درصد بود، گفت: با بهره‌برداری از این 37 کتابخانه روستایی، این میزان به 30 درصد در سال جدید خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه بخش شیعه‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی مازندران افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر هر محقق و پژوهشگری بخواهد در زمینه شیعه‌شناسی تحقیق کند باید به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کند و به همین خاطر برای جوابگویی به نیاز محققان این بخش شیعه‌شناسی را در کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی کردیم.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر مازندران جزء 5 استان فرهنگی کشور است و مردم مازندران نسبت به متوسط معدل کشور در سرانه مطالعه بیشتر مطالعه می‌کنند چرا که میزان میانگین سرانه مطالعه در کشور 89 دقیقه و در مازندران 90 دقیقه است.

وی افزود: اگر فضای کتابخانه‌ای را متناسب با نیازهای جمعیتی گسترش بدهیم گام موثری برای ارتقای مطالعه مفید برخواهیم داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: هدف اصلی و وظیفه ما کتابداران، تشویق و ترغیب جامعه و کمک به مردم در ارتقای مطالعه مفید است و همه ما در این زمینه باید با الگوگرفتن از ائمه اطهار کمک کنیم تا با ارتقای مطالعه مفید به قرارگرفتن افراد در مسیر ارزش‌های الهی منجر شویم.

امام‌زاده کار کتابداران را کار اعتقادی توام با انگیزه قرب الهی توصیف کرد و گفت: تا به امروز هیچ‌گاه هیچ مساله و حاشیه‌ای در انگیزه اصلی کتابداران کوچک‌ترین خلل و خدشه‌ای وارد نکرده است.

انتهای پیام/86003/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول