اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

کربلا تجلی نبرد ولایت‌الله با ولایت شیطان است/ ولایت، حاکمیت خدا را تجلی می‌بخشد

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کربلا تجلی جنگ ولایت‌الله با ولایت شیطان است.

کربلا تجلی نبرد ولایت‌الله با ولایت شیطان است/ ولایت، حاکمیت خدا را تجلی می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی صبح امروز در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله شهرستان گرگان در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: ولایت محوری و تسلیم امر خدا شدن از شاخصه‌های جدی امام حسین (ع) بوده است و حاکمیت خدا بوسیله جانشینش ولی فقیه بر روی زمین تجلی می‌یابد و کسی که تن به حاکمیت خدا ندهد قطعا نابود خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون ولایت فقیه باید هر روز تن به ولایت دیگری سپرد تصریح کرد: اطاعت از ولی فقیه سبب نورانیت و خارج شدن جامعه از جهل و نادانی می‌شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جنگ اصلی امام حسین (ع) به خاطر نماز، دین، روزه و حج نبوده بلکه به دلیل حاکمیت خدا بر روی زمین بوده است چرا که حاکمیت دین به حاکمیت ولی خداست و ولی خدا نیز تجلی‌بخش حاکمیت الله است.

حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه ولایت‌الله هیچ‌گاه بر روی زمین پایان‌پذیری ندارد متذکر شد ولایت خدا تا قیام قیامت پابرجاست و با پیروی از ولایت، انسان به سمت پیشرفت و تعالی رهنمون خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسالت نبوت بر پایه راهنمایی و ولایت بر اساس راهوری بنیان نهاده شده است ابراز داشت: پیامبر (ص) دو حکم از طرف خدا عهده‌دار شد یکی نبوت و دیگری ولایت که البته این دو مسئولیت با یکدیگر متفاوت است در حکم نبوت، پیامبر فقط ابلاغ دین می‌کند و مقام اجرایی و مدیریتی ندارد و این نبوت همگانی است و اختصاصی به یک گروه خاص ندارد و همه انسان‌ها را پوشش می‌دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: حکم ولایت همگانی نیست و ولایت تشریعی پیامبر فقط مختص مؤمنین است پیامبر برای همه راهنماست اما برای مؤمنان حکم ولایت را نیز دارد.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه قرآن حاصل نبوت پیغمبر (ص) است عنوان کرد: قرآن رمز خاتمیت است و عالی‌ترین و آخرین پیام خدا در کتاب قرآن آمده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه همیشه باید دارای راهبر باشد متذکر شد: امام حسین (ع) و یارانش تجلی ولایت خدا هستند و بزرگترین مصیبتی که در طول تاریخ اسلام، بر سر مسلمانان آمده و 250 سال امام زمان (عج) در بین مردم ظاهر بوده و پس از آن از نگاه‌ها مخفی شدند به خاطر عدم فرمانبری مردم از ولایت بوده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص اینکه چرا در طول 250 سال تنها در زمان 10 سال حکومت پیامبر و در زمان 5 سال حکومت امیرالمؤمنین علی (ع) دیگر حکومت دینی و ولایی وجود نداشته است ابراز داشت این امر به این خاطر بوده که حقیقت دین در جامعه پیاده نشده است.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری دارای درجات و مراتب مختلفی است خاطر نشان کرد: کسانی که در کاروان امام حسین (ع) و در جبهه ایشان قرار داشتند از درجه یکسانی برخوردار نبودند.

وی در پایان اظهار داشت: با ولایت بودن را باید خودمان تصمیم بگیریم اما وقتی که پشت سر ولایت قرار گرفتیم دیگر نباید به دنبال تهدید رای ولایت باشیم چرا که ولایت تجلی دهنده حکم الله است.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول