اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر کشور

نشست مدیران بحران استان‏های معین شرق تهران و شمال کشور آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون وزیر کشور نشست مشترک مدیران بحران استان‏های معین شرق تهران و شمال کشور در شهرستان دماوند آغاز شد.

نشست مدیران بحران استان‏های معین شرق تهران و شمال کشور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، این نشست مشترک بحران با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین مدیران بحران شهرستان‏های معین شرق تهران شامل شهرستان‏های دماوند، فیروزکوه و شمیرانات لحظاتی پیش آغاز شد.

همچنین مدیران‏ کل ستاد بحران استان‏های سمنان و مازندران به عنوان استان‏های معین شرق تهران در زمان بحران نیز در این جلسه حضور دارند.

هدف از برگزاری این نشست بررسی بحران‏های احتمالی در مناطق حوزه شرق استان تهران و چگونگی اجرای اقدامات بعدی در این نقاط است.

شهرستان‏های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و در کل حوزه شمال‏‌شرق استان تهران به دلیل استقرار بر روی یکی از گسل‏های لرزه‏‌ای کشور به نام «مشاء» در ردیف نقاط حادثه‏‌خیز قرار دارند.

بروز اغلب زمین‌‏لرزه‏‌های استان تهران در این سه شهرستان در سالیان اخیر خود مهر تأییدی بر این مدعی است.

علاوه بر این، نزولات آسمانی به ‏ویژه باران در فصول بهار و پاییز نیز گاهی سیلاب‏ها را روانه منطقه کرده و خساراتی را ایجاد می‏کند.

از این رو، نگاهی ویژه به مناطق مسکونی در حال گسترش با ساخت و ساز طرح‏های مسکن مهر و سایر پروژه‏های خانه‏‌سازی این نواحی به لحاظ مدیریت بحران در حوادث احتمالی امری ضروری به نظر می‏رسد.

همچنین تجهیز حوزه شرق استان تهران به ملزومات مدیریت بحران می‏تواند نام این مناطق را به عنوان نقاط کمک‏‌رسان به پایتخت در زمان بحران مطرح کند.

انتهای پیام/2568/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول