اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 شرکت خارجی در منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنند

آغاز به کار دفتر اتباع خارجی در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز به کار دفتر اتباع خارجی در ارس خبر داد.

آغاز به کار دفتر اتباع خارجی در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در نشست با سرمایه‌گذاران فعال منطقه آزاد ارس اظهار کرد: هم‌اکنون 22 شرکت خارجی در ارس فعال هستند و بیش از 100 نفر اتباع خارجی از کشورهای ترکیه، کره‌جنوبی، هندوستان، ارمنستان، چین و قزاقستان فعالیت‌های اقتصادی و تجاری انجام می‌دهند.

وی افزود: این دفتر امور مربوط به تردد و فعالیت اتباع خارجی را که در منطقه آزاد ارس مشغول به کار یا گردش هستند را انجام خواهد داد.

نجفی با اشاره به اینکه تردد اتباع خارجی در منطقه بدون اخذ روادید امکان‌پذیر است، گفت: ارکان اصلی برای جذب، توسعه تولید و صادرات و ایجاد اشتغال مولد در ارس فراهم بوده و دفتر اتباع خارجی نقش کلیدی در تسریع ارتباط و فعالیت‌های لازم تبعه‌ها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به سرمایه‌گذاران و اتباع خارجی فعال یا مسافر در منطقه آزاد ارس و نیز ارتقای امنیت اجتماعی ارس، ساختمان اداری اتباع خارجی تحویل نیروی انتظامی شد و رسماً آغاز به کار کرد.

نجفی با بیان اینکه در هفت ماه نخست سال‌جاری بیش از 917 هزار متر مربع ساخت و ساز تجاری و صنعتی در منطقه آزاد ارس مجوز گرفته‌اند، افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه طی هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 407 درصدی داشته است.

وی به میزان صادرات 96 میلیون دلاری اشاره کرد و گفت: صادرات از گمرک ارس در هفت ماه نخست امسال به رشد 42 درصدی رسید و میزان تولیدات شرکت‌های فعال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با مبلغی بالغ بر 180 میلیارد ریال به رشد 535 درصدی رسیده است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول