اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

فارس گزارش می‌دهد

کارگاه دوخت لباس شیرخواره حسین و دستان کوچکی که نوازشگر علی‌اصغر هستند

خبرگزاری فارس: کارگاه خیاطی لباس علی‌اصغر(ع) که مانند صاحبش عمری شش ماهه دارد، شاهد حضور بانوانی است که به عشق شیرخواره شهید کربلا از صبح تا غروب با 44 چرخ خیاطی کار دوخت لباس برای خارج از کشور را انجام می‌دهند.

کارگاه دوخت لباس شیرخواره حسین و دستان کوچکی که نوازشگر علی‌اصغر هستند

به گزارش خبرنگار «تکیه خبر» خبرگزاری فارس، در همین نزدیکی و در گوشه‌ای از شهر پایتخت در مجاورت امامزاده «حمیده خاتون» باغ فیض، کارگاه کوچک خیاطی قرار دارد که از روز ولادت حضرت علی‌اصغر(ع) در دهم رجب بر پا شده تا لباس‌های دهمین همایش شیرخوارگان حسینی را آماده کند.

 

 

 

این کارگاه که همانند صاحبش عمری شش ماه دارد، شاهد حضور بانوانی است که به عشق شیرخواره شهید کربلا از صبح تا نزدیکی غروب با 44 چرخ خیاطی کار دوخت لباس برای خارج از کشور و برخی از مناطق ایران را انجام می‌دهند.

 

 

زهره محمدی اعظم مسئول کارگاه خیاطی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به خاطرات ده‌ساله از این کارگاه، درباره علت برپایی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) می‌گوید: روزی به همسرم گفتم، کاش یک روزی می‌شد، همان طور که صهیونیسم مداوم بر طبل توخالی هلوکاست می‌نوازند، ما هم به طریقی واقعه جانسوز عاشورا را برای جهان عرضه می‌کردیم و این ایده‌ای شد تا مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) شکل گرفت.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در سال اول، این همایش را با حدود 800 دست لباس آغاز کرده است، می‌افزاید: سال اول لباس‌ها را در خانه دوختیم، اما سال دوم، سوم و چهارم لباس‌ها را بیرون دادیم، دوختند، ولی از سال پنجم تاکنون کارگاه خیاطی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

 

 

محمدی با بیان اینکه کلیه هزینه لباس‌ها توسط خیّران تقبل می‌شود، بیان می‌کند: امسال حدود 200 هزار لباس را با توجه به کمبود بودجه تهیه کردیم، این در حالی‌ است که برای هر  لباس حدود 60 سانتی‌متر پارچه نیاز است.

 

 

 

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از روز اول این کارگاه پرداخته و می‌گوید: روز اولی که این مکان در روز ولادت علی‌اصغر(ع) افتتاح شد، خانمی که خون گریه می‌کرد، می‌گفت که بعد از  12 سال باردار شده است،‌ اما پزشکان به او گفته‌اند، بچه ناقص است، بعد گفت: نیت کرده‌ام در این کارگاه برای شیرخواره امام حسین(ع) کار کنم تا مگر آقا برای بچه من هم کاری کند، مدتی در کارگاه کار کرد و بعد به خاطر شرایط جسمی‌اش در خانه ماند تا اینکه دو روز مانده به تولد امام حسین(ع) با من تماس ‌گرفت و پشت تلفن فقط گریه می‌کرد و گفت: خانم محمدی من حاجتم را گرفتم، دکترم الان زنگ زده و گفته که امام حسین(ع) عیدی‌ات را داده، بچه‌ات سالم است!

 

 

 

وقتی به دورن کارگاه نگاه می‌اندازیم بانوانی را مشاهده می‌کنید که به نظر می‌آید هر کدام نظر و اعتقاد خود را دارند، اما کارگاه خیاطی حضرت علی‌اصغر(ع) سبب شده است که همه سلایق در زیر این خیمه جمع شوند.

 

 

فاطمه منافی‌پور دختر دانشجویی که گاهی برخی روزها در کارگاه حضور دارد، خاطره‌ای از اولین همایش شیرخوارگان حسینی را بیان می‌کند و می‌گوید: سال اول که مراسم در مهدیه تهران برگزار شده بود، خانمی فرزند فلجش را در دست مادرم گذاشت و گفت: هنگامی که مداح می‌خواند بچه‌ام را به دست او دادم تا اینکه سال بعد این خانم که مادرم را پیدا کرده بود و  به او گفت: می‌دانید این بچه‌ای که می‌دود چه کسی است؟! همان بچه فلج پارسال!

 

 

 

عادله نورمحمدی که کاردانی کامپیوتر دارد و مدت شش ماهی می‌شود در کارگاه مشغول به کار است، از انرژی مثبت این مکان می‌گوید و اظهار می‌دارد: در اینجا احساس می‌کنم از تمام دنیا دور هستم، یعنی وقتی انسان وارد این فضا می‌شود، از همه چیز بریده می‌شود، این را باید از نزدیک خودتان لمس کنید، فضای اینجا گفتنی نیست.

 

 

«نگار» دختر 8 ساله 

 

لیلا حسین‌خانی مادر یک کودک 8 ساله با بیان اینکه با حضور در کارگاه دوخت لباس علی‌اصغر(ع) متوجه شده است که در امر تربیت دینی کودک خود غفلت کرده است، از همراهی کودکش برای شرکت در این کارگاه سخن گفت و اینکه چگونه در تابستان دست به چرخ برده است و با دستان کوچکش لباس دوخته است.

در این کارگاه کودکانی را می‌بینید، در پای چرخ خیاطی مشغول لباس دوختن هستند یا همگام مادرانشان در کار بسته‌بندی مشغول هستند و شور و نشاطی خاص به کارگاه بخشیده‌اند.

 

 

نوای لالایی علی اصغر در فضای کارگاه به گوش می‌رسد و این صدا به همین زودی در مصلی امام خمینی(ره) در هشتم محرم طنین‌انداز خواهد شد، چرا که شیرخوارگان حسینی سبزپوش، منتظر روزی خواهند بود تا بتوانند نذر خود را در قیام صاحب‌الزمان(ع) عملی کنند.

گزارش: آزاده لرستانی

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول