اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد:

قاریان و خادمان طرح «با قرآن در رمضان» در یزد تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از قاریان و خادمان طرح «با قرآن در رمضان» تجلیل شد.

قاریان و خادمان طرح «با قرآن در رمضان» در یزد تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ظهر امروز در مراسم تجلیل از قاریان و خادمان طرح با قرآن در رمضان اظهار داشت: برنامه ترتیل‌خوانی در ماه مبارک رمضان که هر روز به طور زنده از صدا و سیمای مرکز یزد پخش شد، اقدامی ارزنده از سوی صدا و سیما بود که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، آستانه مقدس امامزاده جعفر (ع) و اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی افزود: اگر کسی بخواهد به حیات طیبه برسد و در مسیر کمال و تعالی گام بردارد، راهی جز اطاعت از دستورات خدا و قرآن و پیروی از پیامبر (ص) و عترت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب راهی جز راه قرآن و پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، گمراهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: اگر کسی بخواهد تنها به قرآن عمل کند و اهل بیت (ع) را رها کند، گمراه می‌شود زیرا راهنما ندارد و اگر کسی هر دو را رها کند، کافر است.

امام جمعه محمدآباد یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از امتیازات مکتب شیعه، توجه موازی به قرآن و عترت است و در مکتب ما بر اساس دستور پیامبر (ص)، قرآن و عترت به عنوان دو ثقل موازی معرفی شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی بیان کرد: متاسفانه در طول تاریخ با توجه به امکاناتی که در اختیار غیر شیعیان قرار داشت، شیعیان مورد طعن قرار می‌گرفتند و می‌گفتند که شیعه توجه کافی به قرآن ندارد و البته کم و بیش نیز انتقاداشان درست بود.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با رهبری‌های امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری، قرآن به عنوان یک اصل اساسی شناخته شد.

واعظ برجسته استان یزد با بیان اینکه قرآن برای همه بخش‌های زندگی روزمره، برخوردهای اجتماعی، مباحث سیاسی، فرهنگی، خانوادگی، اخلاقی و .... راهکار دارد، عنوان کرد: شیعه باید قرآن را مبین همه راه‌های زندگی بداند.

مدرسی یکی از بهترین اقدامات را ترویج قرائت قرآن دانست و گفت: یکی از حرکت‌هایی که مورد توجه عموم مردم استان یزد قرار گرفت، طرح با قرآن در رمضان بود که طی آن قاریان قرآن در ایام ماه مبارک رمضان هر روز به جزءخوانی قرآن می‌پرداختند.

وی از اقدام صدا و سیما، اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) و همه دست‌اندرکاران این برنامه قدردانی کرد و خواستار ادامه این برنامه‌ها شد.

در این مراسم که با حضور فرمانده انتظامی استان یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد و جمعی از حافظان و قاریان قرآن برگزار شد، از قاریان طرح «با قرآن در رمضان» با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول