اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد

رشد 3 درصدی مصرف گاز طبیعی در صنایع کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از رشد 3 درصدی مصرف گاز طبیعی در صنایع کشور از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 3 درصدی مصرف گاز طبیعی در صنایع کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه جواد اوجی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق صنعت نفت و گاز کشور است و نقش مجتمع گازی در تامین سبد انرژی کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد پنج پالایشگاه و 10 فاز در مدار تولید قرار دارند و بر اساس آمار موجود در مجموع بیش از 44 درصد گاز کشور توسط فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین در تامین گاز صنایع مختلف کشور نقشی بی‌نظیر دارد و این امر نشان‌دهنده جایگاه این مجتمع گازی است.

اوجی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک در کشور از گاز طبیعی مصرف می‌کنند.

وی از رشد 3 درصدی مصرف گاز طبیعی در صنایع کشور خبر داد و اضافه کرد: صنایع بزرگ و کوچک سراسر کشور از آغاز امسال تاکنون به صورت میانگین روزانه 83 میلیون مترمکعب گاز دریافت کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خواستار استفاده از گاز به جای سوخت مایع در صنایع کشور شد و گفت: استفاده از گاز به جای سوخت مایع در صنایع کشور، باعث کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.

وی یادآور شد: گازرسانی به صنایع با هدف کاهش مصرف سوخت‌های مایع در این بخش از اولویت‌های مهم شرکت ملی گاز ایران است.

معاون وزیر نفت بیان کرد: صنعت نفت و گاز کشور در سال تولید ملی در مسیر رشد و توسعه روزافزون در حرکت است و به فضل خدا شاهد موفقیت بیشتر و ارزشمندتر در این صنعت باشیم.

بر اساس این گزارش هم‌اکنون اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر نفت از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/2451/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول