اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از ورزشکاران شاهد و ایثارگر در قزوین

خبرگزاری فارس: در همایشی از 23 ورزشکار شاهد و ایثارگر قزوین که در سطح کشور و رقابت‌های برون مرزی افتخارآفرینی کرده بودند، تجلیل شد.

تجلیل از ورزشکاران شاهد و ایثارگر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این همایش که بعد از ظهر امروز با هدف تجلیل از ورزشکاران شاهد و ایثارگر برگزار شد، مجید احمدپور معاون اداره ورزش و جوانان استان و حبیب‌الله مجتبوی رئیس هیئت‌های ورزش‌های زورخانه و پهلوانی استان و نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با اشاره به اینکه این مراسم در راستای تجلیل از قهرمانی‌ها و پهلوانی‌های ورزشکاران جانباز و ایثارگر استان قزوین برپا شده، اظهار کرد: بیشتر این قهرمانان ثابت کرده‌اند که علی‌رغم محرومیت از قوای جسمانی کامل می‌توانند در بالاترین سطح مسابقه‌های ورزشی حضوری مؤثر داشته باشند.

نادر نصیری با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با آغازین روزهای ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین عنوان کرد: تقارن تجلیل از ورزشکاران برتر جانباز و ایثارگر استان در این ایام به خاطر تأسی از فداکاری، گذشت و آزادگی ورزشکاران از این امام مظلوم و چهارده معصوم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شایسته است از حادثه عظیم کربلا درس بگیریم عنوان کرد: شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس به خاطر درک بالای این حماسه تاریخی و به تأسی از باورهای دینی بود که در دوران جنگ تحمیلی از جان خود گذشتند و سینه‌های خود را سپر دشمن کردند تا آزادی این مرز و بوم را حفظ کنند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) عنوان کرد: حضرت امام (ره) اصالت را در تربیت روح می‌دانستند و اعتقاد داشتند که تربیت روح به مراتب از تربیت جسم ارزش والاتری دارد و بدون شک این سخن نشان می‌دهد که کرامت یک ورزشکار با قوای روحانی وی بالاتر می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در ادامه با اشاره به اینکه حضور یک جانباز و ایثارگر در عرصه‌های اجتماعی پیامی را برای جامعه در پی دارد که می‌توان از آن اینطور یاد کرد که ورزشکاران جانباز و ایثارگر با وجود وضعیت جسمانی خود در جامعه حضور داشته باشند و نسل جوان ما با این روحیات و خصوصیات آشنایی لازم را به دست آورد.

انتهای پیام/77004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول