اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانشجویی

زندگینامه 2 دانشجوی شهید خوزستان کتاب می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان از انتشار زندگینامه دو دانشجوی شهید به صورت کتاب خبر داد.

زندگینامه 2 دانشجوی شهید خوزستان کتاب می‌شود

علیرضا علیزاده‌ حداد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز به مناسبت هفته بسیج هدف از این اقدام را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانشجو و معرفی آنها به عنوان الگو برای جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: زندگینامه دو تن از این عزیزان در قالب دو کتاب جداگانه تدوین و چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: کار جمع‌آوری و تدوین این کتاب‌ها توسط جمعی از نویسندگان خوزستانی انجام شده و هم اکنون در مرحله ویراستاری است و امیدواریم در آینده نزدیک منتشر شوند.

علیزاده‌ حداد با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و تبریک هفته بسیج این دو شهید دانشجو را سردار شهید «اسماعیل دقایقی» فرمانده لشکر 9 بدر و سردار شهید «موسی اسکندری» مسئول رئیس ستاد لشکر 7 حضرت ولیعصر(عج) خوزستان معرفی کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان به معرفی کوتاه این شهدا پرداخت و گفت: شهید اسماعیل دقایقی در سال 1333 در شهرستان بهبهان در خانواده‌ای که به پاکدامنی و التزام به اصول و مبانی اسلام اشتهار داشت به دنیا آمد. این شهید در سال 1353 در رشته آبیاری دانشکده کشاورزی دانشگاه اهواز قبول شد و پس از دو سال تحصیل در این رشته، دوباره در کنکور شرکت کرد و به دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران وارد شد.

وی اضافه کرد: شهید دقایقی که فرماندهی لشکر 9 بدر را بر عهده داشت در روز 28 دی ماه سال 1365 و در «عملیات کربلای 5» در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

علیزاده‌ حداد در ادامه به معرفی شهید اسکندری پرداخت و اظهار داشت: شهید موسی اسکندری در هفتم خرداد سال 1337 در خانواده‌ای مذهبی در اهواز متولد و در سال 1358 با شرکت در آزمون سراسری در رشته ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز قبول شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان فرماندهی یکی از واحدهای سپاه هشتم امام صادق(ع)، مسئول فرهنگی بنیاد شهید استان، فرمانده تیپ امام حسن مجتبی (ع) و رئیس ستاد لشکر 7 ولی عصر (عج) از جمله مسئولیت‌های این شهید عزیز  ذکر کرد و افزود: شهید اسکندری در چهارم دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 4 در جزیره سهیل به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاکش پس از 10 سال توسط نیروهای جستجوی مفقودین شناسایی و در سال 1375در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

علیزاده حداد گفت: برای چاپ کتاب زندگی دیگر شهدای دانشجوی خوزستان از کمک و توانایی همه علاقه‌مندان استقبال می‌کنیم تا بتوانیم این شهدا را بهتر به جامعه به ویژه نسل جوان و دانشجو معرفی کنیم.

انتهای پیام/2247/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول