اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور:

هزینه پیشگیری از بحران یک‏دهم مقابله با آن است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کشور گفت: هزینه پیشگیری از بحران یک‏دهم مقابله با آن است.

هزینه پیشگیری از بحران یک‏دهم مقابله با آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسن قدمی پیش از ظهر امروز در نشست مدیران بحران استان‏های معین شرق تهران و شمال کشور که با حضور مدیران کل بحران استان‏های تهران و سمنان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، شماری از مسئولان کشوری، استانی و محلی، سایر اعضای کارگروه بحران شهرستان‏های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، تهران و استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: حساسیت بحران در تهران نسبت به سایر استان‏های کشور دارای شرایط خاصی است.

وی ادامه داد: اگر در تهران سطل زباله‏ای دچار حریق شود مانند آن است که در یک شهرستان پادگانی منفجر شده است.

قدمی اضافه کرد: رادیوهای وابسته به دستگاه رسانه‏ای بیگانه انسداد راه‏های مواصلاتی در هیچ ‏یک از نقاط کشور به جز تهران را اعلام نمی‏کنند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: قصد این رسانه‌‏ها القای نبود توانایی در مسئولان برای رفع مشکلات و مسائل راه‏های منتهی و خروجی به استان تهران است.

قدیمی هزینه پیشگیری در امر مدیریت بحران را یک‏دهم مقابله با آن دانست و افزود: متأسفانه یکی از ضررهای بزرگی که مدیریت بحران کشور پرداخته و همچنان می‏پردازد اختصاص تمام هم و غم خود به موضوع مقابله است.

وی تصریح کرد: حال آنکه در مدیریت بحران پیشگیری همواره حرف نخست را زده و بر اساس تجربیات گذشته و آمار و ارقام موجود هزینه پیشگیری در بحران یک‏دهم مقابله است.

قدمی اضافه کرد: گاه جمع کردن برخی بحران‏ها به مانند مقابله با بحرانی امنیتی است و اگر از ابتدا فکری برای آن نشود مشکل‏‌ساز خواهد شد.

* پیش‏‌بینی‏‌های هواشناسی بادقت است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: خوشبختانه دقت پیش‌‏بینی‏‌های سازمان هواشناسی در حد مناسبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان هواشناسی با تکیه بر فناوری‏های نوین، اطلاعات خوب و به موقعی را ارائه می‏‏دهد اما باید از این داده‏ها به خوبی بهره‌‏برداری کرد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، پیشگیری و پیش‏‌بینی را نخستین اصل در مدیریت بحران گردنه‏‌های کولاک‌‏خیز خواند.

قدمی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت در مدیریت بحران هرگز نباید فراموش شود که هیچ استانی از استان‏های دیگر مجزا نیست.

وی با گلایه از حضور نیافتن مسئولان بحران استان مازندران در این نشست خاطرنشان کرد: انتظار من حضور مسئولان مدیریت بحران استان مازندران در این جلسه مهم بود که متأسفانه این امر ممکن نشده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: همه استان‏ها وظیفه دارند که پای کار بیایند و خود را جدای از دیگری ندانند.

* هر حادثه‌‏ای بحران نیست

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با تأکید بر اینکه هر حادثه‌‏ای بحران تلقی نمی‏شود، اظهار داشت: بحران دارای تعریف، شرایط و اوضاع خاص خود است.

وی تصریح کرد: در پاره‌‏ای مواقع بعضی افراد برخی حوادث را بحران تلقی کرده و همه ستاد مدیریت بحران را برای آن بسیج می‏کنند که این امر صحیح نیست.

قدمی اضافه کرد: تلقی بحران از هر حادثه‌‏ای علاوه بر برهم زدن آرامش مردم، ستاد بحران را با فرسایش مواجه می‏سازد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: حضور به موقع عوامل امدادی در جریان وقوع حوادث مختلف خود اسباب کاهش اثرات بحران را فراهم می‌‏سازد.

انتهای پیام/2568/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول