اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مدیریت بحران بیمارستان توحید جم خبر داد

20 مصدوم در آتش‌سوزی ناشی از انفجار تاسیسات بیمارستان توحید جم

خبرگزاری فارس: مسئول مدیریت بحران بیمارستان توحید جم از به جای گذاشتن 20 مصدوم در آتش‌سوزی ناشی از انفجار تاسیسات بیمارستان توحید جم خبر داد.

20 مصدوم در آتش‌سوزی ناشی از انفجار تاسیسات بیمارستان توحید جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مسئول مدیریت بحران بیمارستان توحید جم صبح امروز در آیین برگزاری مانور "قطع برق"در بیمارستان توحید جم اظهار داشت: برای بالا بردن میزان آمادگی پرسنل در برابر قطع احتمالی برق در بیمارستان توحید، واحد مدیریت بحران این بیمارستان اقدام به برگزاری این مانور کرد.

مهدی کشاورزی با تشریح این مانور افزود: بر اساس سناریوی مانور، قطع برق فرضی در اثر آتش‌سوزی ناشی از انفجار در تاسیسات بیمارستان توحید جم منجر به خرابی و آتش‌سوزی در واحد تاسیسات شد.

وی گفت: بلافاصله تیم قطع و وصل انرژی، اطفای حریق و تیم تخلیه وارد عمل شدند و برابر با آموزش‌های داده شده، مسئولین و پرسنل حراست اقدام به کنترل ورود و خروج افراد و باز نگه داشتن مسیر تخلیه کردند.

این مسئول بیان کرد: سپس تیم امداد و نجات وارد عمل شد و مجروحین فرضی حادثه را از طریق مسیر مورد نظر به منطقه امن رساندند و در آنجا تیم کمک‌های اولیه، عملیات امداد پزشکی را انجام دادند.

کشاورزی یادآور شد: این انفجار 20 مصدوم بر جای گذاشت که 3 نفر از مصدومین که صدمه کمتری دیده بودند خودشان به محل امن منتقل شدند و 17 نفر مصدوم (سوختگی، موجی، ضربه مغزی، مولتی پل تروما (چندین صدمه وارده به بدن)، شکستگی، فوتی بر اثر سوختگی) توسط آمبولانس و اسکورت طبی به اورژانس منتقل شدند.

وی اذعان داشت: با انتقال بیماران به اورژانس، تمام اقدامات درمانی و تشخیصی اولیه بر اساس طرح کلی مانور روی این بیماران انجام شد که در این فاصله 2 نفر مصدوم تصادفی واقعی نیز وارد اورژانس شدند که کادر درمان با تمام آمادگی و سرعت عمل بالا اقدامات درمانی را انجام دادند.

کشاورزی ادامه داد: با توجه به وسعت انفجار و خرابی در تاسیسات بیمارستان علاوه بر آتش‌نشانی شهرک توحید از آتش‌نشانی شهر جم نیز کمک خواسته شد که در حداقل زمان ممکن به محل مورد نظر رسیدند.

وی تصریح کرد: در زمان مراحل انجام این مانورها و پس از آن، شاخص‌های کیفی و شاخص‌های زمان استخراج شد و گزارش ناظران نیز در موارد مختلف به‌دست آمد و اشکالات و نقاط قوت کار ارزیابی شد تا در مانورهای بعدی با ارائه حداکثر کیفیت خدمات در حداقل زمان بتوان به اهداف از پیش تعیین شده هر چه بیشتر نزدیک شد.

انتهای پیام/2451/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول