اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 7 ماه سال‌جاری محقق شد

صادرات 41 هزار تن سیب‌زمینی از گمرک اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در 7 ماه امسال 41 هزار و 800 تن سیب‌زمینی تولید شده در استان اردبیل از طریق گمرکات به سایر کشورها صادر شده است.

صادرات 41 هزار تن سیب‌زمینی از گمرک اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اکبر عباس‌زاده در جلسه بررسی مشکلات ترانزیتی کالا از گمرکات در اردبیل اظهار داشت: در زمینه صادرات سیب‌زمینی به قیمت مناسب به همت تجار و بازرگانان مشکلی نداریم و قرار است یارانه‌ای نیز در این زمینه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرگانان در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه سیب‌زمینی صادراتی استان بیش از 17 میلیون و 550 هزار دلار ارزش داشته است، خاطرنشان کرد: در کنار صادرات سیب‌زمینی به عنوان محصول استراتژیک تولیدی در اردبیل شاهد صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی نیز به آن سوی مرز‌ها بودیم به طوری که یک‌هزار تن گوجه‌فرنگی و 3 هزار تن پیاز در هفت ماه امسال از طریق گمرک بیله‌سوار به جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با مثبت ارزیابی کردن تراز تجاری استان در هفت ماه امسال یادآور شد:‌ امسال میزان ترانزیت خارجی ما از گمرکات به مرز 200 هزار تن رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.

عباس‌زاده گفت:‌ این میزان ترانزیت خارجی از گمرکات حدود 30 درصد افزایش نشان می‌دهد که تا پایان امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به حدود 40 درصد برسد.

این مسئول ارزش ترانزیت خارجی استان را 560 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: از نظر وزنی نیز 8 درصد رشد را در ترانزیت خارجی استان از طریق گمرکات به‌ویژه گمرک بیله‌سوار شاهد بودیم.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل در خصوص آمار ترانزیت داخلی گمرکات استان نیز افزود: در این زمینه 8 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیون دلار مبادله شده که از نظر ارزش 30 درصد کاهش و از نظر وزن نیز 60 درصد افزایش را شاهد هستیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه در سال حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی شایسته‌ترین تدبیر گرایش به صادرات غیر‌نفتی است، تصریح کرد: در این زمینه استان اردبیل در بین استان‌های کم‌برخوردار از منابع صادراتی کالاهای با اولویت نفت و پتروشیمی جزو استان‌های موفق و تراز اول محسوب می‌شود.

انتهای پیام/62005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول