اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه سمنان:

مطالعات و پژوهش‏های قرآنی نیازمند نگاهی ویژه‏ است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه سمنان گفت: باید نگاه ویژه‏ای به مطالعات و پژوهش‏های قرآنی داشته باشیم.

مطالعات و پژوهش‏های قرآنی نیازمند نگاهی ویژه‏ است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از جهاد دانشگاهی استان سمنان، کیوان کرامتی در جلسه هماهنگی چهارمین جشنواره مطالعات قرآنی در استان سمنان، ضمن ارزشمند توصیف کردن جشنواره‏های قرآنی دانشجویان اظهار کرد: این جشنواره نقش مهمی در تببین و ترویج معارف قرآنی دارد و همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم دانشجویان بیشتری را در این مسابقه شرکت دهیم.

وی با تاکید بر ایجاد انگیزه بین دانشجویان برای مطالعه آثار قرآنی و دینی گفت: در کارهای فرهنگی باید اثربخشی انجام کارها را رصد کنیم و ارزیابی مناسبی از کمیت و کیفیت فعالیت‏های انجام شده داشته باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه سمنان ادامه داد: در برگزاری این قبیل جشنواره‏ها باید بر اعجاز علمی قرآن تمرکز کنیم و نگاه ویژه‏ای به مطالعات و پژوهش‏های قرآنی داشته باشیم.

کرامتی با بیان اینکه عمده مشکلات فرهنگی ما مطالعه نکردن کتاب و سرانه پایین مطالعه بین دانشگاهیان است، اضافه کرد: در انجام فعالیت‏های فرهنگی، مخاطب‏سنجی و نیازسنجی یک ضرورت اساسی است.

معاون فرهنگی دانشگاه سمنان همچنین پیشنهاد داد: در برگزاری جشنواره‏های قرآنی و مطالعات قرآنی از ظرفیت‏ها و توانمندی‏های انجمن قرآن و عترت، انجمن قرآن و نهج‏البلاغه و کانون قرآن و عترت دانشگاه سمنان با نظارت جهاد دانشگاهی استان استفاده شود.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌نور استان سمنان نیز در این جلسه بر ضرورت اطلاع‏رسانی و تبلیغ بین دانشجویان برای ایجاد انگیزه و رغبت جهت شرکت در جشنواره مطالعات قرآنی تاکید کرد.

علی محمودی گفت: دانشگاه پیام‌نور استان سمنان با 10 مرکز فعال در سطح استان سمنان آمادگی دارد تا زمینه مساعدی را برای برگزاری چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآن فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه تاثیرگذاری و مشارکت دانشجویی در این جشنواره با اطلاع‏رسانی مناسب فراهم شود.

دانشجویان علاقه‏مند به شرکت در مسابقه کتاب‏خوانی این جشنواره، می‏توانند برای ثبت‌نام به سایت اینترنتی جشنواره به آدرس www.quran.ir و برای دریافت کتاب به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان مراجعه کنند.

انتهای پیام/2249/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول