اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور خبر داد

افتتاح 1300 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال جاری در کشور

خبرگزاری فارس: معاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور با بیان اینکه 5 هزار و 400 کیلومتر بزرگراه و 4 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور در حال ساخت است از افتتاح یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

افتتاح 1300 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال جاری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک خیرالله خادمی ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار و 400 کیلومتر بزرگراه و 4 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور در حال ساخت است که پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در حال اجرا هستند که امید می‌رود با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد تحول بزرگی در وضعیت راه‌های کشور باشیم.

معاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور با اشاره به پروژه محور ساوه‌ بویین زهرا - قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی که هم‌اکنون وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام دارد، پروژه محور ساوه‌ بویین زهرا – قزوین است که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی با بیان اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه محور ساوه‌ بویین زهرا – قزوین به یکی از بزرگراه‌های کشور تبدیل خواهد شد ادامه داد: در حال حاضر قرارداد ساخت 89 کیلومتر راه اصلی در استان مرکزی با پیمانکاران منعقد شده و در حال اجرا است.

به گفته وی طول این پروژه 160 کیلومتر است که 45 کیلومتر آن در استان مرکزی و شهرستان زرندیه واقع شده است که امیدواریم این پروژه مهم تا پایان سال 92 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عملیات اجرایی محور ساوه - بویین زهرا با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال در سال جاری آغاز و ظرف 30 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار ساوه نیز با اشاره به پروژه کنار گذر ساوه گفت: کمبود اعتبارات در چند روز اخیر مشکلاتی را برای ادامه روند این پروژه به وجود آورده بود که خوشبختانه با نظر مساعد وزارت راه و شهرسازی و تزریق اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه مجددا با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

احمد آزاد افزود: به زودی 50 میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت در اختیار پیمانکار گذاشته خواهد شد که امید می‌رود با این اعتبار شاهد تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه باشیم.

وی تصریح کرد: به زودی نیز 10 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای این پروژه تخصیص خواهد یافت.

پروژه کنار‌گذر ساوه با 32 کیلومتر طول از بزرگراه تهران به ساوه آغاز و با دور زدن ساوه به آزادراه ساوه - سلفچگان منتهی می‌شود.

معاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور از نزدیک در روند چگونگی اجرای پروژه کنارگذر ساوه قرار گرفت.

انتهای پیام/87001‌/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول