اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش سطح زیر کشت گندم دیمی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از افزایش سطح زیر کشت گندم دیمی نسبت به سال زراعی گذشته در استان خبر داد و گفت: تا پایان دوره کشت گندم دیمی در استان به 245 هزار هکتار می‌رسد.

افزایش سطح زیر کشت گندم دیمی در آذربایجان‌غربی

مقصود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گندم دیمی در استان نسبت به سال زراعی گذشته اظهار داشت: در حال حاضر 196 هزار هکتار از اراضی دیم استان زیرپوشش کشت گندم قرار گرفته است که تا پایان دوره کشت گندم دیمی در استان به 245 هزار هکتار می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین 75 هزار هکتار از سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم استان به محصول گندم آبی اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته شش درصد افزایش یافته است.

قربانی گفت: کشت گندم دیمی تا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از این میزان سطوح زیر کشت گندم بیش از 65 درصد مزارع در مراحل رشد و آغاز پنجه‌زنی قرار دارند، تصریح کرد: طرح ملی خودکفایی در تولید گندم با اختصاص 6 میلیارد و 270 میلیون ریال اعتبار در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از برداشت 540 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی آذربایجان‌غربی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: از این میزان گندم تولیدی در استان، کشاورزان 150 هزار تن را برای بذر کشت سال آینده و مصارف خانگی نگهداری کرده و  38 هزار تن از سوی کارخانجات آردسازی و 200 تن نیز توسط مراکز خرید شرکت غله خریداری شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی به حمایت دولیت در راستای افزایش تولیدات گندم در استان اشاره و تصریح کرد: امسال برای تشویق کشاورزان استان به کشت گندم دولت به ازای هر هکتار گندم دیم 2 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای افزایش راندمان تولید در هکتار نیز بذر اصلاح شده گندم برای کشت پاییزه کشاورزان نیز در استان تامین شده است.

قربانی همچنین به تولیدات محصول جو در اراضی استان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال جاری 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به کشت محصول جو اختصاص یافته که از این میزان 19 هزار و 800 هکتار آن دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده و پرورش می‌یابند.

انتهای پیام/ 61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول