اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست نقد و بررسی فیلم آرگو مطرح شد

«آرگو»؛ ویروس ناقل آنفولانزای نیویورکی

خبرگزاری فارس: در نشست نقد و بررسی فیلم ضد ایرانی آرگو مطرح شد که این فیلم در صدد است تا با القای فضای تصنعی از ایران، احساس نفرت مردم ایران از هموطنانشان را به واسطه اقدامی که در تسخیر لانه جاسوسی انجام داده‌اند به وجود آورد.

«آرگو»؛ ویروس ناقل آنفولانزای نیویورکی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نشست نقد و بررسی فیلم ضد ایرانی آرگو به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در این دانشگاه برگزار شد.

محمدحسن صادق‌پور منتقد فرهنگی و از فعالان جامعه اسلامی دانشجویان در این نشست که با حضور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد آرگو را فیلمی دانست که جامعه هدف سازندگان آن تنها محدود به مردم ایران نمی‌شود.

وی گفت: این اثر متعلق به کمپانی صهیونیستی برادران وارنر و در ادامه سایر فیلم‌های ضد ایرانی، ضد اسلامی و صهیونیستی این کمپانی نظیر سه‌گانه «ماتریکس»، «الکساندر» و «300» است و فیلم آرگو نیز آخرین اقدام ضد ایرانی این کمپانی نخواهد بود.

این منتقد سینما به ساخت قسمت دوم فیلم 300 با عنوان نبرد آرتیمیشیا توسط این کمپانی و سایر فیلم‌های در دست ساخت ضد ایرانی آمریکا مثل فیلم تلویزیونی «زمانی برای خیانت» اشاره کرد و افزود: ما به جای اینکه در صدد پاسخگویی به تهاجم فرهنگی غرب از طریق رسانه باشیم، بیشترین همت خود را صرف زد و خورد‌های فرهنگی و مشاجره‌های مسئولان بر سر پروژه‌های بی‌هدف و ضد فرهنگی مانند «لاله» و «یک خانواده محترم» کرده‌ایم.

صادق‌پور دامنه تاثیرگذاری آرگو را در چهار زمینه بیان کرد و گفت: در مرحله اول آرگو تلاش دارد به جامعه غرب و مردم اروپا همچون قبل، پروژه ایران‌هراسی و نفرت از اسلام و ایران را القا کند.

وی با بیان اینکه این فیلم در لایه دوم به طور خاص بر مردم آمریکا تاثیر می‌گذارد، خاطر نشان کرد: این فیلم علاوه بر ایران‌هراسی درصدد است اعتماد و اعتقاد مردم آمریکا را به سازمان جاسوسی سیا، به عنوان حامی اصلی مردم آمریکا جلب کند.

این فعال فرهنگی لایه سوم تاثیرگذاری فیلم را بر دولت‌های همکار آمریکا دانست و گفت: آمریکا می‌خواهد با این فیلم به معرفی کانادا به عنوان الگوی همکاری و اطاعت از آمریکا پرداخته و سایر دولت‌ها را به همکاری با آمریکا برای تحریم علیه دولت ایران ترغیب کند.

وی گفت: در زمینه اصلی تاثیر‌گذاری آرگو یعنی مردم ایران، این فیلم درصدد است دکترین آنفلوآنزای نیویورکی که استراتژی فعلی آمریکا علیه ایران است را القا کند، به این مفهوم که با القای فضای کاریکاتوری و تصنعی از ایران، احساس نفرت مردم ایران را از مردم ایران به واسطه اقدامی که در تسخیر لانه جاسوسی انجام داده‌اند به وجود آورد.

در ادامه این جلسه فیلم آرگو با توضیحاتی که ضمن فیلم مطرح شد برای دانشجویان پخش شد.

انتهای پیام/2258/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول