اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی:

اعتبارات توسعه بخش کشاورزی سیار است

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: اعتبارات توسعه بخش کشاورزی در استان به صورت سیار بوده و هر شهرستانی که فعال‌تر باشد، می‌تواند سهمیه شهرستان‌های دیگر را که جذب نکرده‌اند، جذب کند.

اعتبارات توسعه بخش کشاورزی سیار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ایرج احدزاده صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی بناب اظهار کرد: تا امروز 6 هزار و 774  طرح کشاورزی در استان بررسی شده که سهم شهرستان بناب 122 طرح با اشتغال‌زایی 342 نفراست.

وی با بیان اینکه تاکنون 125 طرح کشاورزی در بناب به ارزش 32 میلیارد و 120 میلیون ریال برای استفاده از تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی شده است، افزود: از این تعداد فقط برای اجرای 26 طرح عقد قرارداد شده که ارزش ریالی آنها 4 میلیارد و 110 میلیون ریال و میزان اشتغال‌زایی آن 34 نفر است.

احدزاده از قرار گرفتن بناب در جایگاه هجدهم در بین 20 شهرستان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این رتبه شایسته بناب نیست و مسئولان شهرستان باید تلاش مضاعفی کنند تا میزان جذب تسهیلات در این زمینه را بالاتر ببرند.

وی همچنین از شناسایی بیش از 4 هزار و 124 هکتار زمین کشاورزی قابل واگذاری به متقاضیان در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار زمین باز هم قابل افزایش است و می‌تواند در حریم خارج از شهرستان شناسایی شود.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در ادامه از ثبت‌نام 217 نفر از متقاضیان جویای کار کشاورزی درسامانه کارگروه خبر داد و ضمن اعلام اینکه 164 نفر از این تعداد مرد و بقیه زن هستند، گفت: در بین متقاضیان استفاده از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی در سطح استان بیشترین تعداد را دارندگان مدرک کارشناسی تشکیل می‌دهند که این نکته قابل تأمل و بررسی است.

احدزاده گفت: در شهرستان بناب برای توسعه بخش کشاورزی در زمینه تأمین زیرساخت‌های دام و طیور و صنایع تبدیلی 106 هزار مترمکعب آب اختصاص یافته بود که تاکنون 70 درصد آن تحقق یافته و به کشاورزان واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود معیارهای بررسی عملکرد کارگروه‌های توسعه بخش کشاورزی را میزان شناسایی و واگذاری زمین و آب، اشتغال‌زایی و تسهیلات پرداخت شده در این بخش برشمرد و گفت: اعتبارات توسعه بخش کشاورزی در آذربایجان‌شرقی به صورت سیار بوده و هر شهرستانی که فعال‌تر باشد، می‌تواند سهمیه شهرستان‌های دیگر را که جذب نکرده‌اند، جذب کند. 

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول