اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی ایلام:

بارندگی‌ها در ایلام 9 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: میزان بارندگی‌ها در بلند مدت 9 درصد کاهش یافته است.

بارندگی‌ها در ایلام 9 درصد کاهش یافته است

غلامرضا حسنی‌غربا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با وجود بارش‌های مناسب طی روزهای گذشته که در مقایسه با سال گذشته از افزایش برخوردار است اما این بارندگی‌ها در مقایسه با بلند مدت از کاهش 9 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در شهرهای ایلام، مهران و دهلران به ترتیب 73، 32 و 60 میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: این میزان بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بوده به طوری که در شهرهای ایلام، مهران و دهلران به ترتیب 70، 286 و 101 درصد افزایش بارندگی گزارش شده است.

حسنی‌غربا تصریح کرد: اما این میزان بارش‌ها در شهرهای ایلام و مهران به ترتیب 9 و 11 درصد در مقایسه با بلند مدت کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: امیدوارم وضعیت بارش‌ها طی روزهای آتی و پاییز امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش چشمگیری یابد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری جز در شهرستان دره‌شهر که یک درصد در مقایسه با سال زراعی گذشته از افت بارش برخوردار شده در همه مناطق استان شاهد افزایش بارندگی بوده‌ایم.

استان ایلام طی سال‌های اخیر با خشکسالی مستمری روبه رو شده است.

انتهای پیام/2246/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول