اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 سال گذشته

110 میلیارد ریال بابت خسارت به کشاورزان شوشتر پرداخت شد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از پرداخت 110 میلیارد ریال خسارت در دو سال گذشته به کشاورزان شوشتری خبر داد و گفت: خسارت امسال نیز در حال پرداخت است.

110 میلیارد ریال بابت خسارت به کشاورزان شوشتر پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادر پوررکنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان خسارت‌های وارده به کشاورزان در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال خسارت به کشت‌های مختلف به ویژه گندم وارد شد.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به کشت سال‌جاری خاطر نشان کرد: کشت گندم امسال با مشکلات زیادی مواجه شد اگر چه باران اول فصل بسیار خوب بود اما در پایان فصل بارش‌ها قطع شد و همه کشت دیم شوشتر را نابود کرد و به این دلیل کشاورزان شوشتری با خسارت 60 میلیارد ریالی مواجه شدند.

عضو کارگروه اشتغال شهرستان افزود: در حال حاضر خسارت‌های گندم مربوط به امسال در حال پرداخت است و همه خسارت‌های وارده به کشاورزان در سال‌های گذشته تامین اعتبار شده و به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادهای مرتبط در پرداخت خسارت معتقد بودند که شمال خوزستان در سال زراعی گذشته دچار خشکسالی نشده است اما نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی توانست مسئولان را برای پرداخت خسارت متقاعد کند.

پوررکنی با اشاره به اینکه باید در راستای بیمه محصولات تلاش بیشتری شود، افزود: باید برای بیمه محصولات کشاورزی تلاش بیشتری شود و کشاورزان را برای این امر متقاعد کرد چرا که در صورت بروز هرگونه حوادث و عدم اقدام به بیمه محصولات، هیچ خسارتی به کشاورز پرداخت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر بیش از 8 هزار کشاورز در بخش گندم دارد که همه ساله به صورت دیم و آبی زیر کشت می‌رود.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول