اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

‌رکورد جدید در ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده/بازدید احمدی‌نژاد از روند بازسازی‌ها‌

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از سفر رئیس‌جمهور کشورمان برای بازدید از آخرین روند بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده طی ماه جاری خبر داد و گفت: 9 هزار و 500 خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی ساخته شده است.

‌رکورد جدید در ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده/بازدید احمدی‌نژاد از روند بازسازی‌ها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی نیکزاد شامگاه امروز در بازدید از روستای صومعه‌دل از توابع شهرستان ورزقان، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با بیان اینکه دولت در مرحله نخست، تعهد ساخت هفت هزار خانه را داده بود، اظهار کرد: علاوه بر اینها، 7 هزار و 500 اتاقک چند منظوره نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده که تا خشک شدن گچکاری خانه‌های احداثی، در آنها اسکان یابند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 9 هزار واحد نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده نصب شده که قرارگاه سازندگی سپاه نقش شایانی در ساخت این واحدها ایفا کرده است.

نیکزاد با بیان اینکه در مدت سه ماه پس از وقوع زلزله و با در نظر گرفتن مباحث اقتصادی حاکم بر کشور کار عظیمی در منطقه انجام شده است، افزود: در این میان، بنیاد مسکن و استاندار آذربایجان‌شرقی در کنار مسئولیت‌های استانی خود تلاش‌های بسیاری در این زمینه داشته‌اند که قابل تقدیر است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: این سفر موجب تسریع در روند بازسازی شده و روند کنونی در چارچوب تحقق منویات معظم‌له است.

رسانه به مناطق زلزله‌زده بیایند

وی همچنین برخی از ادعاها مبنی بر رسیدگی نکردن به وضعیت زلزله‌زدگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: رسانه‌های تصویری و مطبوعات نقش موثری در تبیین خدمات دولت می‌توانند داشته باشند و علاوه بر این، سفر خبرنگاران به مناطق زلزله‌زده می‌تواند بسیاری از ابهام‌ها را برطرف کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از سفر رئیس‌جمهور کشورمان برای بازدید از آخرین روند بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده طی ماه جاری خبر داد.

نیکزاد با اشاره به پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهوری در این زمینه اظهار کرد: دولت از همان نخستین روزهای پس از وقوع زلزله در کنار ملت بوده و پشتیبانی همه‌جانبه و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف موجب پیشرفت پرشتاب کارها و احداث حجم عظیمی از خانه‌های دایمی برای زلزله‌زدگان پیش از آغاز فصل سرما شد.

وی اضافه کرد: رکورد ثبت شده در احداث خانه‌های زلزله‌زدگان در این سه ماه قابل مقایسه با اقدام‌های صورت گرفته در حوادث طبیعی بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان است که نشان از مردمی بودن دولت و توجه نظام به حل مشکل آسیب‌دیدگان دارد.

نیکزاد گفت: اقدام‌های دولت در سریع‌ترین زمان ممکن موجب شده تا زلزله‌زدگان زمستان امنی را سپری کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: زلزله‌های بسیاری در کشور رخ داده است، اما روند احداث مسکن در زلزله آذربایجان‌شرقی رکوردی جدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اینک نشاط و شادابی در مناطق زلزله موج می‌زند، اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن فصل زمستان احداث مسکن دائمی موجب دلگرمی زلزله‌زدگان شده است. 

انتهای پیام/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول