اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب هشتم محرم انجام می‌شود

دسته‌روی یک هزار نفری داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از دسته‌روی یک‌هزار نفری هیئت حضرت علی‌اکبر (ع) جمعیت هلال احمر استان همزمان با شب هشتم محرم خبر داد.

دسته‌روی یک هزار نفری داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان

مجتبی اکبری در گفت‎‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در راستای فعالیت‎های جوانان و موضوعات مرتبط با امور آنها اقدام به فعالیت‎های مذهبی نیز می‎کند بر همین اساس هیئتی از اعضای جوان امدادگر، نجاتگر و داوطلبان هلال احمر از طریق سازمان تبلیغات اسلامی استان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: محل تجمع هیئت حضرت علی‌اکبر (ع) جمعیت هلال احمر در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان بعد از نماز مغرب و عشا است و این هیئت سپس به سمت چهارراه میدان حرکت خواهد کرد البته در مسیر دسته‎روی در تکیه میخچه‎گران که یکی از تکیه‌های قدیمی گرگان است به سینه‎زنی خواهند پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از دیگر برنامه‎های این هیئت را دیدار با علما از جمله دیدار با آیت‎الله میبدی عنوان کرد و افزود: مخارج هیئت به شکل کاملا مردمی و از طریق داوطلبان و امدادگران تامین می‎شود و یک حرکت کاملا خودجوش است، دسته‎روی و عزاداری این جمعیت در سال گذشته نیز برقرار بوده ولی امسال در حد گسترده‎تری انجام می‎شود.

اکبری با بیان اینکه قیام عاشورا یک حادثه بزرگ تاریخی است که باید این حادثه زنده نگه داشته شود ابراز داشت: ما که خود را به عقیده شیعه و امام حسینی می‎دانیم باید در عزاداری‎های خود اشک به همراه معرفت باشد یعنی در کنار شور، شعور نیز لازم است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر جامعه هدف بزرگی است خاطر نشان کرد: تعداد جمعیت هلال احمر در گلستان 70 هزار نفر است که نیروهای مذهبی و ارزشی در آن خدمت داوطلبانه را انتخاب کرده‎اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: اگر بخواهیم سنخیت کار جمعیت هلال احمر را با عاشورا مقایسه کنیم داوطلب بودن و ایثارگری شالوده اصلی حرکت امام حسین (ع) بوده است و امام مسیر خدمت به دین، مردم و اسلام را انتخاب کردند و نیروهای هلال احمر نیز کار داوطلبانه و خدمت به مردم را انتخاب کرده‎اند بنابراین می‌توانند درس عاشورا را به خوبی درک کنند.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول