اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مالکی: اردوغان از دخالت در امور عراق دست بردارد

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر عراق به همتای ترک خود توصیه کرد به جای دخالت در امور این کشور، بر روی حل مشکلات داخلی ترکیه متمرکز شود.

مالکی: اردوغان از دخالت در امور عراق دست بردارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق از «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود خواست تا در امور عراق دخالت نکند و به جای آن به اوضاع داخلی کشورش بپردازد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در واکنش به اتهام‌زنی اردوغان مبنی بر تلاش دولت عراق برای ایجاد جنگ داخلی اعلام کرد: اوضاع داخلی ترکیه نگران‌کننده است و بهتر است دولت آن به این مسئله توجه کند. رئیس این دولت یعنی اردوغان نیز بهتر است بر بررسی و حل‌وفصل اوضاع داخلی کشورش متمرکز شود.

در این بیانیه آمده است: نصیحت ما به اردوغان این است که مسئله اقلیت‌ها را حل کند و از کشاندن ترکیه در مشکلات تمام دولت‌های منطقه بپرهیزد زیرا این سیاست چیزی جز مشکل برای ترکیه و ملت آن به همراه نخواهد آورد.

دفتر مالکی اعلام کرد: ما معتقدیم که ملت ترکیه خواستار تغییر اوضاع سیاسی کشور به منظور حمایت از کشورشان در قبال افزایش مشکلات داخلی و خارجی هستند.ما از اردوغان به خاطر این توجه تشکر می‌کنیم اما به او اطمینان می‌دهیم که به دلیل هوشیاری عراقی‌ها، هیچ جنگ داخلی در عراق روی نخواهد داد و آنها به وحدت صفوف خود پایبندند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما دولت فدرالی اجازه نمی‌دهد که جنگ نفتی که اردوغان به راه انداخته، به جایی برسد و از آن حفاظت خواهد کرد زیرا از دارایی‌های عراقی‌ها به شمار می‌آید.

اردوغان پیش از این، در سایه تنش در روابط بغداد و کردستان، مالکی را به تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در عراق متهم کرده بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول