اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان:

مردم به مراحل امر به معروف و نهی از منکر شناخت پیدا کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: مردم باید به اجرای مراحل امر به معروف و نهی از منکر شناخت پیدا کنند.

مردم به مراحل امر به معروف و نهی از منکر شناخت پیدا کنند

نورالله برشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دهه نخست ماه محرم با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مقارن شده است و امیدواریم در این مسیر گام‌های مثبتی برداشته شود.

وی افزود: امام حسین(ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه از تمامی اعضای خانواده‌اش نیز گذشت.

معاون فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز وظیفه تمامی مسلمانی است و نخستین قدم در این مسیر، شناخت کامل این فریضه الهی است.

برشان ادامه داد: باید به خوبی این فریضه الهی را شناخته و نگذاریم مهجور و مظلوم باقی بماند چراکه نیاز نهادینه‌کردن آن در اجتماع احساس می‌شود.

وی افزود: اگر علم و شناخت به امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، نمی‌توانیم ظرافت‌های آن را بشناسیم.

معاون فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان بیان کرد: اولین فریضه بر عامه مردم آن است که با مراجعه به علما، مراجع، کتب و ... بدانند که امر به معروف و نهی از منکر چیست و چه مراحلی دارد و جایگاه آن در اسلام کجاست.

برشان ادامه داد: مردم باید بدانند که تبعات منفی اجرایی و عملی‌نشدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر چیست چراکه اگر به این مسائل واقف شوند و بینش آنها نیز در این زمینه افزایش یابد مردم خود به خود برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در مسیر ایمان و عمق و فهم نباشد، آسیب‌های بسیاری بر آن غلبه می‌کند.

شناخت مراحل امربه معروف‌ونهی از منکر ضروری است

معاون فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: کسی که نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کند باید تنفر و انزجار قلبی خود را از منکرات نشان دهد.

وی تصریح کرد: باید از منکرات رو برگردانده و نسبت به آن بی‌ اعتنایی و بی توجهی نشان دهیم تا فردی که مرتکب منکر شده، متوجه اشتباه خود شود.

برشان افزود: در این مرحله اگر فرد پشیمان بود دیگر نیاز به ادامه مراحل امر به معروف و نهی از منکر نیست اما اگر شخص متوجه عمل منکر خود نشد، به تذکر لسانی متوسل می‌شویم.

وی ادامه داد: باید شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی اداره‌های کل تشکیل شود.

انتهای پیام/75004/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول