اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

بسیج ارمغان عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز بسیج را ارمغان واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: روحیه بسیجی برگرفته از فرهنگ عاشورا و جزو جدانشدنی آن است.

بسیج ارمغان عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه اظهار داشت: تقارن آغاز هفته بسیج و روز عاشورا در 5 آذرماه بسیار پرمعنی و دارای این پیام است که بسیج عین عاشورا و عاشورا عین بسیج است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر صدور فرهنگ بسیجی و عاشورایی به سرتاسر جهان، تصریح کرد: نگاه ما به بسیج باید نگاه عاشورایی و حسینی باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طرح شجره طیبه صالحین را که توسط بسیج در پایگاه‌های مقاومت در حال اجراست تداوم عالمانه روحیه بسیجی دانست و افزود: این طرح یک کار فرهنگی بر روی جوانان است که با محوریت مساجد در حال اجراست.

حیدری ادامه داد: طرح شجره طیبه صالحین که به ابتکار ناحیه مقاومت بسیج خوزستان آغاز شده در حال حاضر به صورت یک ابلاغ به پایگاه‌های مقاومت سرتاسر کشور ارسال شده و در حال اجراست و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید این طرح جهانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان یک الگو و دستورالعمل زنده، پویا و قابل پیروی در دنیا باید تثبیت شود.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه جنبش بیداری اسلامی، پیروزی مقاومت لبنان و پیروزی فلسطین در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و جنگ اخیر هشت روزه را ثمره و نتیجه روحیه بسیجی آنان و نشأت گرفته از بسیج جوانان ایرانی دانست و اظهار داشت: اگر به مردم فلسطین این روحیه بسیجی اشاعه نیافته بود، اینگونه در برابر جنایت رژیم صهیونیستی مقاومت نمی‌کردند.

حیدری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با همراهی و حمایت غرب و استکبار جهانی برای در هم کوبیدن غزه از هیچ جنایتی فروگذاری نکرد اما نتوانست در مقابل موشک‌های مقاومت ایستادگی کند و تن به ذلت داد و شکست را پذیرفت و همه شرایط فلسطینیان را برای آتش بس قبول کرد.

وی با بیان اینکه در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه فقط جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات و تحریم‌ها و تهدیدهایی که مواجه است موضع حمایت و همراهی با مردم فلسطین داشت، افزود: این پیام روشنی برای آمریکا و غرب است مبنی بر اینکه نمی‌توانند با تحریم و تهدید به جنگ، ملت ایران را از آرمان‌ها و اهداف و ارزش‌های خود وادار به عقب نشینی کنند.

خطیب جمعه اهواز تاکید کرد: ملت ایران زیر مکتب عاشورا قرار گرفته و شعار هیهات من الذله را در عمق جان خود پرورش داده و یک ذره از مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.

حیدری همچنین در ادامه به سالروز بمب‌گذاری منافقان در حرم امام رضا (ع) در سال 1373 که منجر به شهادت 27 هموطن شد اشاره کرد و این واقعه را به بازماندگان آن‌ها تسلیت گفت.

انتهای پیام/2247/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول