اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیلم و تصاویر حمله مخالفان مرسی به دفاتر حزب آزادی و عدالت

خبرگزاری فارس: گروهی از مخالفان رئیس‌جمهور مصر در اعتراض به تصمیم اخیر وی در برکناری دادستان این کشور، به دفاتر حزب آزادی و عدالت حمله کرده و برخی از این دفاتر را به آتش کشیدند.

فیلم و تصاویر حمله مخالفان مرسی به دفاتر حزب آزادی و عدالت

به گزارش فارس به نقل از شبکه راشاتودی، مخالفان محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر امروز به برگزاری چندین تظاهرات به تصمیم وی در برکناری دادستان این کشور اعتراض کردند.

تظاهرات مخالفان در شهر اسکندریه به درگیری با نیروهای پلیس انجامید. منابع بیمارستانی مصر اعلام کرده‌اند که در تظاهرات‌های امروز، 16 نفر زخمی شده‌اند.

امروز همچنین گروهی از مخالفان مرسی با حمله به دفاتر حزب آزادی و عدالت مصر وابسته به جمعیت اخوان‌المسلمین، برخی از این دفاتر را در چند شهر به آتش کشیدند.

مصری‌ها در قبال تصمیمات صادره از سوی ریاست جمهور مصر در خصوص عزل دادستان کل و عدم انحلال مجلس موسسان به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای این تصمیمات را در راستای تحقق اهداف انقلاب 25 ژانویه می‌دانند و برای طرفداری از مرسی و اصلاحات وی از صبح امروز در مقابل کاخ الاتحادیه در مقر ریاست جمهوری مصر تجمع کردند و شعارهایی در طرفداری از مرسی سر دادند.

در مقابل جمع اندکی از مخالفان مرسی نیز در میدان التحریر علیه تصمیمات مرسی تظاهرات برگزار کرده و این حکم وی را بازگشت به دوره فرعونیت و دیکتاتوری توصیف کردند و علیه مرسی و اخوان‌المسلمین شعار سر دادند.

مرسی عصر دیروز طی حکمی جدید، دستور ممانعت از انحلال مجلس موسسان تدوین قانون اساسی را صادر کرد.

بر اساس این حکم دستورات رئیس جمهور نهایی و قابل اجراست و در هیچ دستگاه قضایی نمی‌توان جلوی اجرای آن را گرفت.

در این حکم بر محاکمه مجدد «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر و رؤسای دوره وی به اتهام قتل انقلابیون و فساد در عرصه سیاسی تاکید شده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول