اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعه‌شب انجام شد

برگزاری همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در دشتستان

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در دشتستان برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان جمعه‌شب همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر با حضور جمع زیادی از بسیجیان شهرستان دشتستان و جمعی از مسئولان در حسینیه مصلای نماز جمعه برازجان برگزار شد.

امام جمعه برازجان در این آیین با بیان اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام این امام عظیم‌الشان بوده است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: امروز دشمنان با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در صدد معنویت‌زدایی در جامعه هستند که باید با گسترش فرهنگ ارزشی و تولید برنامه‌های پرمحتوا در برابر ترفندهای آنها ایستادگی کنیم.

وی اضافه کرد: دشمنان تلاش می‌کنند مراسمات عزاداری و سوگواری و سایر مراسمات مذهبی را کمرنگ و کم‌محتوا کنند و هزینه زیادی کرده‌اند که البته با تلاش مسئولان و با ایمان و عشق مردم به اهل بیت(ع) بار دیگر دشمن ناکام می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان نیز در این همایش با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام در مقابل حکومت فاسد زمان خود اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: در حکومت اسلامی انسان بدون موضع وجود ندارد و در مقابل ظالم یا باید موافق بود و یا مخالف که در حقیقت سکوت در مقابل ظالمان یعنی زیر پا گذاشتن حق مظلوم.

حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از نظر حضرت علی (ع) شامل سه مرحله: قلبی، زبانی و عملی است، خاطرنشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر در چهار مورد واجب می‌شود: اول اینکه امر و نهی‌کننده معروف و منکر را بشناسد و سلیقه‌ای عمل نکند، دوم اینکه احتمال بدهد امر و نهی تاثیر مثبت دارد، سوم اینکه مخاطب اصرار به گناه داشته باشد و چهارم امر و نهی ضرری از نظر جانی و مالی متوجه شخص نکند.

وی یادآور شد: امروز همه ما موظف هستیم نسبت به تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) اهتمام ورزیم و باید در راستای گسترش تعالیم اصیل اسلامی بیش از پیش تلاش و فعالیت کنیم.

انتهای پیام/2451/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول