اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد عنوان کرد

ایجاد رواق در اطراف حرم رضوی نمونه بارز معماری اسلامی

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: ایجاد رواق در اطراف حرم مطهر رضوی نمونه بارز معماری اسلامی بر اساس محوریت مقوله زیارت است.

ایجاد رواق در اطراف حرم رضوی نمونه بارز معماری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، جواد داود‌آبادی با بیان اینکه ایجاد رواق در خیابان‌های اطراف حرم رضوی یکی از پروژه‌‌های مهم شهری است که نقش بسزایی در توسعه شهر مشهد و کاهش بار ترافیکی دارد، اظهار کرد: از طریق ایجاد این رواق‌ها امکان رفت و آمد زائران و مجاوران با سهولت بیشتری فراهم می‌شود.

داودآبادی با تاکید بر اینکه رواق‌‌ها به‌عنوان پیاده‌روهای اطراف حرم احداث می‌شود، ادامه داد: احداث رواق در راستای محافظت از زائران در مقابل سرما و گرما و همچنین نظم در رفت و آمد است.

وی عملکرد شهرداری در پیگیری این موضوع را ضعیف دانست و عنوان کرد: با وجود اینکه در بودجه زیارت مبلغی برای این امر اختصاص یافته است اما این موضوع هنوز در مراحل مطالعاتی قرار دارد.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه احداث رواق در حاشیه خیابان و اطراف حرم مطهر را نوع خاصی از معماری اسلامی دانست و تصریح کرد: وجود چنین فضاهایی علاوه بر نشان دادن بعد معنوی شهر مشهد سبب تحقق چشم‌انداز مشهد 1400 بر اساس برنامه تعریف شده در افق آینده این شهر مذهبی می‌شود.

داودآبادی افزود: شورای شهر مشهد بر فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهر مشهد و گسترش فرهنگ زیارت تاکید دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بارز معماری اسلامی را قرار گرفتن تابلوهای تبلیغاتی بر سر در رواق‌ها خواند و عنوان کرد: ایجاد رواق با توجه به امکاناتی که در قسمتی از معابر ایجاد می‌کند امکان رفت و آمد زائران را در زمستان و تابستان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/70019/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول