اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه‌های آتش نشانی در فصل سرما

سیم‌های وسائل برقی از کنار منابع حرارتی عبور داده نشوند

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی زاهدان گفت: برای جلوگیری از حریق ناگهانی در منازل، سیم‌های وسائل برقی از کنار منابع حرارتی عبور داده نشوند.

سیم‌های وسائل برقی از کنار منابع حرارتی عبور داده نشوند

فرهاد فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما استفاده از منابع انرژی افزایش می‌یابد و علاوه بر بهره‌برداری از سوخت‌های فسیلی (نفت، گازوئیل، گاز و...) از انرژی برق نیز به منظور نیروی گرمایش استفاده می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از آتش‌سوزی منازل، مغازه‌ها و فروشگاه‌های پوشاک به شهروندان توصیه می‌شود تمامی نکات ایمنی را در استفاده از وسائل گرمایشی رعایت کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی زاهدان عنوان کرد: باید تمامی وسائل گرمازای برقی قبل از استفاده از لحاظ عیب و نقص فنی و نشتی برق مورد آزمایش و کنترل فرد متخصص قرار بگیرد.

فراهی خاطرنشان کرد: حتماً قبل از وصل هرگونه وسائل گرمایشی برقی، از باز بودن مسیر‌های ورودی و خروجی دودکش اطمینان حاصل کنید.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی زاهدان گفت: در هنگام بروز آتش‌سوزی به هر دلیلی، برای نجات جان خود و مصدومان احتمالی، به دلیل آنکه آتش خیلی سریع انتشار می‌یابد، سعی کنید که افراد را از ساختمان بیرون ببرید و با رعایت احتیاط به خاموش کردن آتش بپردازید.

وی افزود: اگر دود حرارت یا شعله‌های آتش مسیرهای خروجی شما را مسدود کرد، درب را ببندید و در اتاق بمانید، تنها با استفاده از پارچه سفیدی و از طریق پنجره کمک بخواهید، اگر در اتاق تلفن وجود دارد، با اداره آتش‌نشانی تماس بگیرید و موقعیت خود را خبر دهید.

فراهی خاطرنشان کرد: در صورت قدیمی بودن شبکه سیم‌کشی و لزوم استفاده از وسایل گرما‌زای برقی، توصیه می‌شود به وسیله متخصصان اهل فن یک رشته سیم جدید که متناسب با آمپر مصرفی آن وسیله باشد از نزدیک کنتور اخذ کرده و یک پریز جداگانه و مناسب برای این کار تعبیه کنید.

وی در زمینه ایمنی منازل خاطر نشان کرد: سیم‌های وسائل برقی و ... از نزدیکی منابع حرارتی و لوله‌های آب گرم و شوفاژ عبور داده نشوند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی زاهدان با بیان اینکه وجود کپسول اطفای حریق در همه مکان‌ها لازم است، ادامه داد: آموزش‌های رایگان برای استفاده از کپسول اطفای حریق برای عموم مردم از قبیل اصناف و اداره‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/75004/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول