اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه قم:

تقویت حوزه‌های علمیه نیازمند برپایی نشست‌های هم‌اندیشی است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه قم گفت: تقویت حوزه‌های علمیه نیازمند برپایی نشست‌های هم‌اندیشی و برقراری ارتباطات گسترده است.

تقویت حوزه‌های علمیه نیازمند برپایی نشست‌های هم‌اندیشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد همتیان پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و نشست صمیمی طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: برگزاری این جلسات آثار و برکات بسیاری دارد که استمرار و نظم این جلسات از مهم‌ترین اموری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: روحانیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و طلاب از آزادی عمل لازم را در راستای انجام فعالیت و هدایت جامعه بهره‌مند نبودند.

همتیان ادامه داد: این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت در جایگاه اصیل و به حق خود قرار گرفت و توانست نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب و استمرار آن داشته باشد.

استاد حوزه قم بر ضرورت حفظ و حراست از ارزش‌های نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: بر همین اساس باید خداوند متعال را شاکر بود و با حفظ و حراست از ارزش‌های نظام و انقلاب که دستاورد خون شهدا است این قدرشناسی خود را به بهترین نحو به جا آورد.

همتیان به وظایف و رسالت‌های طلاب و روحانیان اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان بنا بر آیات قرآن کریم باید تلاش کنند تا وارث انبیا شوند و برای رسیدن به این مقام و جایگاه ضروری است تا در خودسازی و تهذیب نفس کوشا باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه این استان نیازمند یک کار عمیق فرهنگی و سالم است، تصریح کرد: در گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و در حال حاضر هم تلاش‌های خوبی آغاز شده اما برای توانمندسازی و تقویت حوزه‌های علمیه استان باید بیش از پیش تلاش کرد و این امر نیازمند یک بسیج همگانی است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه قم، برپایی نشست‌های هم‌اندیشی را از مهمترین راهکارهای تقویت حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: تقویت حوزه‌های علمیه نیازمند برقراری ارتباطات قوی و گسترده است.

همتیان بر ضرورت تقویت استعداد طلاب استان تاکید کرد و افزود: جوانانی که به حوزه‌های علمیه استان جذب شده‌اند از نظر علمی و معرفتی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و باید برای آن‌ها شرایطی فراهم کرد تا به توفیقات بیشتری در این زمینه دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم باید از یک سو مباحث اخلاق و تهذیب و از سوی دیگر علم و دانش را در حوزه‌های علمیه جدی گرفت تا بتوان شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای حوزوی باشیم.

انتهای پیام/68004/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول