اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزآباد:

عفاف و حجاب، قداست است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزآباد گفت: رعایت عفاف و حجاب منزوی شدن نیست بلکه یک نوع سیاست و قداست است که باید در راستای حفظ اصول آن تلاش کنیم.

عفاف و حجاب، قداست است

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، حجت‌الاسلام عزیزالله هاشمی‌زاده بعد از امروز در مراسم تجلیل از عفاف و حجاب که با همکاری شورای فرهنگی  فیروزآباد در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خلیفه‌الله، مدیر عالم و حاکم امتیازاتی محسوب می‌شوند که انسان نسبت به موجودات دیگر دارد و برای تکامل او است.

وی اضافه کرد: انسان دارای برتری و امتیازات گوناگون است و باید محجوب بوده و با حیوانات فرق داشته باشد. 

امام جمعه فیروزآباد بیان داشت: مسئله عفاف و حجاب فقط ویژه خانم‌ها نیست و همان‌طور که به خواهران می‌گویند به نامحرم نباید نگاه کرد در مورد برادران نیز صدق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزآباد ابراز داشت: بنا به اظهارات اغلب روان‌شناسان، حفظ حجاب و عفاف موجب می‌شود جایگاه برتری مرد و زن حفظ شود و صیانت و حفاظت را به همراه دارد.

هاشمی‌زاده با اشاره به سوابق ایرانیان در حفظ عفاف و حجاب گفت: در تمام آثار به جا مانده در بناهای تاریخی و مجسمه‌های سنگی یک مرد یا زن غیر عفیف ایرانی مشاهده و ساخته نشده است‌.

وی افزود: امروز در انقلاب علمی و صنعتی غرب و شرق تجارت‌خانه عفاف و حجاب باز شده و با شخصیت‌های مرد و زن تجارت می‌کنند.

امام جمعه فیروزآباد خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب منزوی شدن نیست بلکه یک نوع سیاست و قداست است که باید در راستای حفظ اصول آن تلاش کنیم.

در این مراسم الگوهای برتر عفاف و حجاب دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی و کاربردی و دیگر ادارات این شهرستان معرفی و با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 2448/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول