اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبرداد

تجهیز موزه‌های آذربایجان‌شرقی به دستگاه کارت‌خوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تمام موزه‌های استان به دستگاه کارت‌خوان مجهز شدند.

تجهیز موزه‌های آذربایجان‌شرقی به دستگاه کارت‌خوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند طرح در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: کلیسای سنت استپانوس جلفا و تمام موزه‌های استان در راستای اجرای بخشنامه خزانه‌داری کل کشور، به دستگاه کارت‌خوان مجهز شده است.

وی اضافه کرد: با نصب دستگاه کارت‌خوان، تمام درآمدهای وصولی از طریق سیستم فوق آنلاین به حساب درآمدهای عمومی واریز خواهد شد.

محمدی یادآور شد: هم‌اکنون 16 موزه با آثاری از دوره‌های تاریخی و موضوعات مختلف زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند که همه ساله بازدیدکنندگان بسیاری را از داخل و خارج از کشور به سوی خود می‌کشانند.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور، موزه‌های آذربایجان‌شرقی را هم از لحاظ تخصصی بودن و نیز به دلیل پراکندگی در اغلب شهرها و شهرستان‌های استان قابل توجه و ویژه خواند.

وی گفت: قاجار، مشروطیت، محرم، قرآن، ادب و عرفان، ایلخانی، صفوی، مردم‌شناسی و عشایر بخشی از تقسیمات موضوعی و تاریخی موزه‌های استان را تشکیل می‌دهند.

محمدی اظهار کرد: موزه‌های آذربایجان‌شرقی به ویژه موزه آذربایجان، قاجار و مشروطیت هموراه یکی از پربازدیدکننده‌ترین آثار استان از سوی گردشگران را به دلیل جامعیت، تنوع و زیبایی آثار نگهداری شده در آنها تشکیل می‌د‌هند. 

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول