اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم مطرح کرد

حضور مدیران در نماز جماعت عاملی برای ترغیب کارمندان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: حضور مدیران ادارات در نماز جماعت می‌تواند عاملی برای ترغیب کارمندان به شرکت پرشور در این فریضه الهی باشد.

حضور مدیران در نماز جماعت عاملی برای ترغیب کارمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد احسانی پیش از ظهر امروز در همایش دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های استان قم با اشاره به جایگاه نماز در میان اهل بیت علیهم‌السلام بیان کرد: در میان روایات اهل بیت علیهم‌السلام نماز جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و ما باید نسبت به برپایی آن و تبیین این جایگاه در جامعه کوشا باشیم.

وی ادامه داد: یکی از شواهدی که بر جایگاه نماز در نزد اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام دلالت می‌کند، ابراز علاقه شدید امام حسین علیه‌السلام در شب عاشورا و یک شب به شهادت ایشان است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: این علاقه و این اهمیتی که امام حسین (ع) و سایر ائمه به نماز می‌دهند بیش از پیش ما را باید در راستای برپایی و اقامه نماز پرشور در ادارات و در جامعه تشویق کند.

احسانی با اشاره به اینکه نماز ستون دین است، گفت: نماز مهم‌ترین سیره گفتاری و رفتاری ائمه اطهار علیهم‌‌السلام، شهدا و صالحین است که هر یک از این بزرگان سفارش‌های بسیاری بر اقامه آن کرده‌اند.

ترویج نماز در جامعه خانواده را از مشکلات دور می‌کند

وی اضافه کرد: در صورت ترویج نماز در جامعه محیط خانواده هم به عنوان مهم‌ترین رکن در تشکیل یک جامعه تأثیر لازم را خواهد گرفت و این محیط با بهره‌‌گیری از معنویت نماز از مشکلات به دور خواهد ماند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم ابراز داشت: وجود ذکر خدا در جامعه موجب افزایش امنیت وجودی و اجتماعی اشخاص در جامعه خواهد شد.

اذان ادارات را مدیران بگویند

احسانی با اشاره به اجرای طرح اقامه نماز در دستگاه‌های استان بیان کرد: در هر یک از دستگاه‌های استان یکی از مسئولان عالی ‌رتبه همان اداره به عنوان مسئول و دبیر اقامه نماز معرفی شده که ما به صورت مستقیم با این افراد در تماس هستیم.

وی با اشاره به تلاوت قرآن این همایش توسط فرماندار قم، یکی از راه‌های تشویق کارمندان ادارات مختلف به نماز را حضور مدیران و معاونین در نماز دانست و خطاب به فرماندار قم گفت: با توجه به صوت زیبایی که در تلاوت قرآن دارید، اگر شما به عنوان مؤذن، اذان فرمانداری را بگویید و در نماز جماعت حضور به هم رسانید کارمندان به حضور در این نماز بیش از پیش ترغیب می‌شوند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به برگزاری 700 نماز جماعت در مدارس استان ادامه داد: در سطح استان قم فعالیت‌های زیادی در زمینه احیای نماز صورت گرفته که از جمله این موارد می‌توان به اقامه نماز در مراکز آموزشی، ورزشی و نظامی اشاره کرد.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول