اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت خبر داد:

تخریب 17 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با هدف حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حکم مقام قضایی، 17 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان تخریب شد.

تخریب 17 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، 50 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان که مورد سوء استفاده سودجویان قرارگرفته بود، با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار شهرستان پاکدشت، مقامات قضایی و انتظامی و رئیس اداره جهاد کشاورزی پاکدشت، باز پس گرفته شد.

فرماندار شهرستان پاکدشت در حاشیه این اقدام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: متخلفان در روستای قشلاق جیتو، بدون مجوز اقدام به ساخت وسازغیر مجاز و اقدام به دیوار کشی کرده بودند که به‌دلیل توجه نداشتن به اخطار قانونی ماموران جهاد کشاورزی و نداشتن اخذ مجوز قانونی با حضور نیروی انتظامی و مقامات قضایی ساختمان و دیوارهای آن تخریب شد.

قربانعلی مقبلی گفت: عزم دستگاه های قانونی برای برخورد با پدیده زشت ساخت و ساز غیرمجاز جدی است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز جرم محسوب می‌شود و با عاملان آن برخورد قاطع می‌شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان پاکدشت افزود: دستگاه قضایی شهرستان تا کنون به وظیفه خود در برخورد قانونی با افراد سودجو که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده و یا نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام می‌کنند، عمل کرده است که نمونه بارز آن برخورد شدید با 17 مورد تغییر کاربری است که بیش از 50 هکتار از اراضی کشاورزی به صورت غیرمجاز بنا شده بود تخریب و زمین کشاورزی به حالت اولیه خود بازگردانده شد.

وی عنوان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز به هر شکل جرم محسوب شده و هر جا که جرم و تخلفی صورت می‌گیرد، باید شخص مجرم مجازات شود.

فرماندار شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: مردم باید قبل از هرگونه معامله زمین یا خرید امتیازات و سهام اعضای تعاونی‌های مسکن از موقعیت زمین در داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی آن اطمینان پیدا کنند و به کشاورزان و باغ‌داران شهرستان توصیه می‌شود در حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی همکاری لازم را به‌عمل آورند و هر نوع نقل و انتقال اعم از رسمی، عادی، تفکیک، صدور سند و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قانونی شهرها ممنوع است.

انتهای پیام/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول