اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با فارس:

ایران با کمک تسلیحاتی به مقاومت فلسطین در عمل محاصره نوار غزه را شکست

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مسائل راهبردی با اشاره به حمایت تسلیحاتی ایران از مقاومت فلسطین در غزه تاکید کرد که این حمایت نشان دهنده بی باکی ایران و نیز در عمل نشان دهنده شکست محاصره نوار غزه توسط ایران است.

ایران با کمک تسلیحاتی به مقاومت فلسطین در عمل محاصره نوار غزه را شکست

«امیر موسوی» کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به علل علنی شدن کمک تسلیحاتی ایران از مقاومت فلسطینی در نوار غزه گفت: اینکه ایران به طور علنی و آشکار اعلام می‌کند که از ملت فلسطین در نوار غزه حمایت تسلیحاتی کرده است حاوی دو نکته است یکی اینکه جمهوری اسلامی ایران از کسی ابایی ندارد و هیچ تعارفی و ترسی در حمایت از مساله فلسطین ندارد و این مساله را برای امت اسلام اساسی و سرنوشت ساز می‌داند و کسی که از فلسطین حمایت می‌کند به وظیفه شرعی و انسانی و قانونی خود عمل کرده است. همچنین ایران از تهدیدات آمریکا و صهیونیسم هیچ ترسی ندارد و با تمام قدرت در کنار ملت فلسطین است و در این مساله هرگز تردید و تعارفی ندارد.

موسوی افزود: ایران پس از آنکه دید همه قدرت‌های منطقه و جهان دست از یاری به سوی ملت فلسطین در همه شرایط کشیدند و از زیر بار مسوولیت حمایت از ملت مظلوم فلسطین شانه خالی کردند این مساله را علنی کرد. این اعلام واکنشی به نشست‌های اتحادیه عرب بود که از مسوولیت قانونی، منطقه‌ای و انسانی خود پیرامون مساله فلسطین شانه خالی کرده است. اتحادیه عرب اذهان و افکار عمومی را از مساله اساسی به مسائل حاشیه ای منحرف کرد.این اتحادیه برای نابودی نیروهای مقاومت در منطقه و سوریه و نیز زیرساخت های این کشور هر روز نشست برگزار می‌کند. این اتحادیه از گروه‌های مسلح در سوریه با پول و تسلیحات حمایت می‌کند این در حالی است که در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین فقط به تماشا نشست. اتحادیه عرب بزرگترین کاری که کرد این بود که برای یاری رساندن به ملت فلسطین پیام فرستاد و این اقدام بیش از آنکه به ملت فلسطین کمکی کرده باشد آنها را تحقیر کرد.

موسوی تصریح کرد: نکته دیگر این است که وقتی ایران اعلام می‌کند از نوار غزه حمایت تسلیحاتی کرده است یعنی محاصره تحمیلی بر این منطقه را در هم شکسته و از بین برده است. از اکنون به بعد فلسطینی‌ها در نوار غزه می توانند حتی اگر محاصره علیه شان طولانی شد آنچه را که نیاز دارند تولید کنند.مقاومت در غزه  به خودکفایی رسیده و نیازی به گذرگاه ها و تونل های زیرزمینی ندارد، یا نیازی به این ندارد که به این کشور و آن کشور متوسل شود تا بتواند به توان نظامی بازدارنده برسد تا بتواند در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بایستد و از حقوق ملت فلسطین دفاع کند.

پیام حمایت ایران از غزه به رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل راهبردی به پیام اعلام حمایت علنی ایران از نوار غزه اشاره و خاطر نشان کرد: من بر این باورم که اعلام حمایت علنی ایران از مقاومت فلسطینی در نوار غزه یک پیام آشکاری به رژیم صهیونیستی داد مبنی بر اینکه از این بعد ملت فلسطین تنها و دست خالی نیست. تکنولوژی ها به این منطقه منتقل شده و حمایت نظامی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین نیز علنی شده است این خود پیامی است که اعلام می کند فشار غرب و متحدانش بر مقاومت نمی تواند آن را به زانو در بیاورد و آن را مشغول به مسائل مختلفی بکند، آنها تلاش کردند که ایران را مشغول مساله هسته‌ای، محاصره و تحریم ها بکنند تا این کشور را از حمایت از مقاومت دور کنند، سوریه را نیز درگیر مشکلات داخلی کردند تا از محور مقاومت دورش کنند، آنها از ناآرامی و هرج و مرج در سوریه و گروه های مسلح در این کشور برای بر هم زدن امنیت و ثبات این کشور و نیز از بین بردن زیرساخت‌های آن حمایت کردند، ثبات در لبنان را به هم زدند و به درگیری‌های طایفه‌ای دامن زدند و تلاش کردند با ایجاد مسائل و مشکلات حاشیه ای به مقاومت ضربه بزنند و این کار را از طریق ایجاد دل مشغولی های غیرضروری برای مقاومت و تخریب چهره مقاومت انجام دادند.

وی پیرامون شکست غرب و کشورهای عربی در خارج کردن حماس از محور مقاومت نیز گفت: اخیرا آنها تلاش کردند حماس از محور مقاومت خارج کرده و آن را از سوریه بیرون کشیدند و مقرهای آن را از دمشق به «دوحه» پایتخت قطر بردند تا وارد اردوگاه تسلیم شدگان کنند. آنها تلاش کردند که حماس را با دادن پول تطمیع کنند و بر این جنبش فشار بیاورند که دست از سیاست مقاومت و بازدارندگی و رویارویی با رژیم صهیونیستی بکشد. اما همه این اقدامات شکست خورده است.

شکست اقدامات قطر برای سازش مقاومت با رژیم صهیونیستی

موسوی به شکست تلاش های قطر برای قانع کردن حماس و مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و تاکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که به بیرون درز کرده امیر قطر در سفر خود به نوار غزه از دولت «اسماعیل هنیه» خواسته است که با محور مقاومت یعنی ایران و سوریه و حزب الله لبنان به شکل کامل فاصله بگیرد و سیاست مذاکره با رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد و این رژیم را به رسمیت بشناسد، و نیز قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد و همه اقدامات علیه این رژیم اشغالگر را متوقف کند و سیاست های خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر دهد و آغوش خود را به روی این رژیم بگشاید گویی می‌خواست دولتی همانند دولت رام الله در کرانه باختری در نوار غزه بوجود بیاورد. من بر این باورم که این مساله نیز شکست خورد. همچنین اطلاعاتی به بیرون درز کرده است مبنی بر اینکه شهید «الجعبری» فرمانده گردان های عزالدین قسام همه این دیکته های قطر را رد کرد و هرگونه نرمشی در سیاست‌های حماس درقبال رژیم صهیونیستی را رد کرد و بر تمسک به سلاح مقاومت در رویاوریی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد زیرا وی بر این باور بود که این رژیم به جز زبان سلاح و مقاومت هیچ زبانی را نمی فهمد. رژیمی که در حق فلسطینی‌ها و بشریت جنایت مرتکب شده و می‌شود. به همین دلیل الجعبری به دلایل موضع خود در رویارویی با رژیم صهیونیستی ترور شد.

وی افزود: شهید الجعبری حتی به برخی از رهبران حماس نسبت به کشیده شدن به سیاست های مورد نظر قطر و صهیونیست ها هشدار داده بود. همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد بیشتر رهبران حماس سیاست های تحمیلی طرف های منطقه‌ای بر این جنبش را رد کردند. قطر حتی تلاش کرد که خالد مشعل را نیز از مقاومت دور کند اما دیدیم که مشعل به  آغوش مقاومت برگشت و با تمام قدرت از آن دفاع کرد.

همزمانی حمله به نواز غزه و تشکیل ائتلاف جدید مخالفان سوری

کارشناس مسائل راهبردی به شکست توطئه‌های کشورهای غربی و عربی در منطقه اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به آنکه تلاش کشورهای عربی برای تطمیع حماس شکست خورد آنها با تحولات غزه به سردی برخورد کردند و این خود حکایت از ناامیدی آنها برای تن دادن حماس به خواسته‌های آنهاست. همه توطئه‌های آنها طی ماه‌های اخیر برای تضعیف حماس،تخریب چهره حزب الله، نابودی سوریه و فشار بر ایران همه شکست خورد.

موسوی افزود: ما دیدیم که حمله به نوار غزه همزمان با ایجاد ائتلاف جدید مخالفان سوری در دوحه شد. بنابراین این اقدامات در پی پایان دادن به همه نوع مقاومت در منطقه است که همه اینها شکست خورده است و ملت فلسطین همچنان در محور مقاومت قرار دارد. من بر این باورم که معادلات در منطقه به هم خورده است و بیداری اسلامی تاثیر مثبتی بر قدرت و توان مقاومت در منطقه داشته است.

شکست همه طرح‌ها و برنامه‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه

وی در ادامه به شکست طرح‌ها و برنامه رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و گفت: من بر این باورم که همه طرح‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه شکست خورد. نتایناهو می‌خواست که توان مقاومت را از بین ببرد اما ما دیدیم که توان مقاومت بویژه توان موشکی اش دو چندان شد و توانست شهرهای دوری نظیر قدس اشغالی یا تل آویو و نیز شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را مورد حمله قرار دهد. مقاومت همچنین اقدام غیرمنتظره دیگری نیز برای رژیم صهیونیستی در چنته داشت که آنها را آشکار نکرد بنابراین نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی دریافت که در این زمینه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

موسوی افزود: مساله دیگر این بود که وی می خواست رای رای دهندگان صهیونیست را در انتخابات بهمن ماه بدست بیاورد اما به دلیل وخامت اوضاع سرزمین‌های اشغالی در سایه حملات موشکی مقاومت در این زمینه نیز شکست خورد.

اوباما فریب رژیم صهیونیستی را خورد

کارشناس مسائل راهبردی تنها دستاورد حمله به غزه برای رژیم صهیونیستی را دوستی دوباره این رژیم با دولت آمریکا دانست و گفت: تنها دستاورد حمله به نوار غزه کسب محبت و دوستی دوباره آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی است. زیرا تا پیش از این حمله میان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو شکاف ایجاد شده بود اما با این حمله نخست وزیر رژیم صهیونیستی توانست حمایت آمریکا و دوستی این کشور را بدست بیاورد. اوباما نیز وارد بازی  رژیم صهیونیستی شد و فریب این رژیم را خورد و به شکل عجولانه‌ای حمایت خود را از رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه را اعلام کرد.

وی در پایان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در کسب حمایت مادی غرب ناکام ماند زیرا ما دیدیم که اتحادیه اروپا و حتی خود آمریکا تلاش کردند  دو طرف درگیر را قانع کنند که به درگیری پایان دهند و هر چه زودتر آتش بس برقرار کنند. این دقیقا برعکس جنگ 2008 بود، در آن زمان همه قدرت‌های غربی از رژیم صهیونیستی در حمله و تجاوزش علیه نوار غره حمایت کردند. اما این بار به علت قدرت مقاومت و حمایت مستقیم ایران و حزب الله از آن، غرب از موضع گذشته خود عقب نشینی کرد و تلاش کرد به سرعت آتش بس برقرار کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول