اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستانه مقدسه قم:

دوره عاشوراشناسی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستانه مقدسه قم گفت: آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) دوره عاشوراشناسی را با حضور اساتید و فضلای حوزه برگزار می‌کند.

دوره عاشوراشناسی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌‌نسب اضافه کرد: دوره عاشوراشناسی از سوی مرکز قرآن و عترت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از روز شنبه 11 آذرماه جاری بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان نجمه خاتون (س) برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره را معرفی اهداف و انگیزه‌های قیام عاشورا معرفی کرد و یادآور شد: حماسه عاشورا، نباید به عنوان جریان تاریخی مورد توجه قرار گیرد، بلکه همگان باید به آن به عنوان الگویی مستمر و قابل ارائه در تمام زمان‌ها و مکان‌ها نگاه کنند.

فاطمی‌نسب با اشاره به برگزاری این دوره در 14 جلسه و با حضور اساتید و فضلای برجسته حوزه خاطرنشان کرد: تاریخ اجتماعی رهبر حماسه عاشورا، علل پیدایش حماسه عاشورا، اهداف حماسه عاشورا، روش رهبر حماسه عاشورا، یاران حماسه عاشورا، جریان‌شناسی یاران حماسه عاشورا، جریان‌شناسی معارضان حماسه عاشورا، شناخت کوفه و صفات کوفیان و عقل‌گرایی در حماسه عاشورا از موضوعاتی است که در این دوره مطرح خواهد شد.

وی افزود: این دوره توسط اساتیدی چون حجج اسلام والمسلمین نظری‌منفرد، محمدجواد طبسی، پیشوایی، اسکندری و مجیدی برگزار می‌شود.

مدیر اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستانه مقدسه حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) حضور عموم در این دوره را مجاز دانست و گفت: به خواهران و برادرانی که در این دوره به صورت منظم شرکت کرده و در آزمون پایانی قبول شوند، گواهی پایان دوره عاشوراشناسی از سوی مرکز قرآن و عترت آستانه مقدسه قم اعطا می‌شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول