اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نشست دبیر ستاد حقوق بشر/۱

قطعنامه اخیر علیه ایران یک بیانیه مفتضح است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: قطعنامه‌ای که اخیراً به سردمداری آمریکا علیه کشورمان صادر شده یک بیانیه مفتضح است.

قطعنامه اخیر علیه ایران یک بیانیه مفتضح است

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، محمد جواد لاریجانی صبح امروز در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی هدف خود را از برگزاری این نشست عنوان کرد و افزود: غرض ما این است که در این ایام رو به رو هستیم با تحرکات بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران.

وی گفت: در جریان هستید که کشورهای غربی به رهبری آمریکا و صهیونیسم قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم سازمان ملل مطرح کردند.

لاریجانی تصریح کرد: این امر با تعلل آمریکا برای صدور روادید برای اعضای هیئت ایرانی همزمان شده که قصد حضور در سازمان ملل را داشتند و به طور کاملاً روشن مشخص است که یک سیاست خصمانه پشت این جریان نهفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اعلام این مطلب که از نظر ما قطعنامه‌ای که صادر شده فقط یک بیانیه خصمانه است و می‌توان در آن بخشی از جلوه‌های تخاصم علیه ایران و تفکر اسلامی را دید، گفت: البته ما به اشکال مختلف تلاش کردیم تا این قطعنامه را پاسخ دهیم و پاسخ‌هایمان تفصیلی باشد.

لاریجانی گفت: اتهاماتی که در این قطعنامه مطرح شده اتهاماتی کلیشه‌ای است و هر چند که ما می‌دانیم پرسش و پاسخ‌های ما برای آنها رنگ و بویی ندارند و آنها فاقد هرگونه صلاحیت اخلاقی هستند که بخواهند راجع به حقوق بشر صحبت کنند.

وی به حمایت آمریکا از تهاجم به غزه اشاره کرد و گفت: این تحرکات متأسفانه بسیار مذبوحانه بود و شاهد آن بودیم که برخی از کسانی که اتهامات بزرگی به آنها نسبت داده شده امروز به عنوان مدافعان حقوق بشر شناخته می‌شوند.

وی گفت: امروزه و در طول دهه اخیر تروریسم به یک مکانیزم برای غربی‌ها تبدیل شده تا از آن برای سرکوب ملت‌ها استفاده کرده و به آن رنگ و بوی حقوق بشر بدهند.

لاریجانی تصریح کرد: اعمال حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران یک وظیفه شرعی است و تعهداتی نیز نسبت به آن در قانون مورد تأکید قرار گرفته است. غرب باید بداند که چه علیه ما حرف بزند و چه از ما حمایت کند در مسیر و مشی ما تغییری ایجاد نخواهد شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول