اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان:

90 درصد بساط‌های دست‌فروشان از کانال قاچاق وارد می‌شود

خبرگزاری فار: رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان با بیان اینکه 90 درصد بساط‌های دست‌فروشان از کانال قاچاق وارد می‌شود، گفت: طرح شبنم می‌تواند 60 درصد مشکل قاچاق را در بازار حل کند.

90 درصد بساط‌های دست‌فروشان از کانال قاچاق وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان با بیان اینکه باری به هر جهت نمی‌توان کار کرد، افزود: به این شکل که با روزمرگی پیش می‌رویم نمی‌شود کاری از پیش برد و باید بیشتر از شرایط کنونی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تنظیم بازار کار کرد.

وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی و دقیق وارد فعالیت شد، تأکید کرد: اگر اجرای طرح شبنم جواب نمی‌دهد چرا باید دو ماه پای دستورالعملی که جواب نمی‌دهد کار کنید؟ اگر قادر به انجام فعالیت در این زمینه نیستید، اعلام کنید.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان مرحله نخست اجرای طرح شبنم را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر نیز باید به مانند این مرحله کار کرده و در راستای رفع و رجوع مشکلات مردم پیشگام و پیشتاز باشید.

وی با بیان اینکه طرح شبنم بهترین سیستم تنظیم بازار است، گفت: اگر در زمینه تنظیم بازار عملکرد موفقی نداشته باشیم نمی‌توان شاهد ثبات بازار بود.

فامیل‌کریمی با اشاره به فعالیت دست‌فروشان در اطراف میدان امام خمینی(ره) همدان خاطرنشان کرد: اگر دست‌فروشان جمع‌آوری نشوند این بازار باری به هر جهت که هر شب دور میدان امام را گرفته و مشخص نیست به کجا می‌خواهد ختم شود مشکل را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری دست‌فروشان حق مسلم بازار ما است، ادامه داد: چرا باید پنج ساعت از وقت بهترین نقطه شهر در دست فعالیت دست‌فروشان و قاچاق کالا باشد؟

بازار مرکزی همدان مکان عرضه کالای قاچاق شده است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر فعالیت بازار روز در همدان گفت: در حال حاضر بازار مرکزی شهر همدان مکان عرضه کالای قاچاق شده است.

 

وی تأکید کرد: چه کسی پاسخگوی وضعیت آشفته دور میدان امام و سد معبر ایجاد شده در آنجاست؟ اگر مسئولان مربوطه نمی‌توانند دست‌فروشان را جمع کنند باید در انتهای خیابان اکباتان جایی را برای فعالیت آنان مشخص کنند.

فامیل‌کریمی افزود: باید دید مشکل کار کجاست؟ یا ما نمی‌توانیم در سیستم کنترلی خودمان خوب عمل کنیم یا در جای دیگر مشکل بروز می‌کند.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر در حوزه قاچاق و تنظیم بازار حرف‌های زیادی وجود دارد و بخشی از گرانی‌های موجود در استان همدان با استان‌های دیگر اختلاف دارد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان در خصوص طرح شبنم اذعان کرد: طرح شبنم می‌تواند 60 درصد مشکل بازار را حل کند چرا که مطالبات مردم در این طرح مطرح است و فقط باید اطلاع‌رسانی خوبی برای مردم صورت بگیرد.

وی به بازار لوازم خانگی و رایانه و لوازم صوتی و تصویری اشاره و تأکید کرد: درباره لوازم خانگی آیا می‌توانید بگویید چرا قیمت واحد باید تفاوت داشته باشد؟ صدای مردم درآمده که چرا وضعیت ثابتی نداریم؟ باید یک ثبات و پایه‌ای را داشته باشیم و همه این کارها با اجرای طرح شبنم امکان‌پذیر است.

فامیل‌کریمی در ادامه در خصوص وضعیت دست‌فروشان گفت: برخورد با این قشر به این منوال است که در جایی برخورد با آنها صورت می‌گیرد و دوباره شاهد فعالیت آنها در مرکز شهر هستیم!

 

وی تأکید کرد: 98 درصد این‌ها افراد نیازمند نیستند چرا که صاحب مغازه‌ بوده و در جاهای مختلف فروش دارند ولی در ساعات شب نیز بساط پهن می‌کند.

90 درصد بساط‌های دست‌فروشان از کانال قاچاق وارد می‌شود

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ادامه داد:  90 درصد این بساط‌ها از کانال قاچاق وارد بازار می شود یک بخشی نیز سرقتی است، کنترلی روی آن نیست چرا که حتی فروش دارو نیز در بساط‌های شبانه گزارش شده است.

وی ستاد سد معبر شهرداری را موظف به جمع‌‌آوری دست‌فروشان کرد و گفت: تعدادی از دست‌فروشان استان‌های همجوار وارد همدان شده و نسبت به عرضه کالاهایی اقدام می‌کنند که اصلاً معلوم نیست قاچاق است یا نه؟.

توزیع بیشترین مواد مخدر در میدان امام تحت پوشش دست‌فروشی

فامیل‌کریمی با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در ارتباط با مقابله با مناطق آلوده به مواد مخدر گفت: بیشترین توزیع مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان در میدان امام تحت پوشش دست‌فروشی صورت می‌گیرد.

وی خطاب به مسئولان گفت: شما وقتی موفق هستید که شهروندان آگاهی کامل از موضوعات و همچنین طرح شبنم داشته باشند.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان تأکید کرد: برخی مسئولان هر جا که قادر به انجام وظیفه خود نیستند و کار زمین می‌ماند اعتبارات را بهانه می‌کنند در صورتی که باید با مدیریت درست وظایف محوله را در اسرع وقت و به بهترین شیوه انجام داد.

انتهای پیام/89007/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول