اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی ابلاغ کرد

پرداخت تسهیلات ‌به متقاضیان‌ ساخت‌و‌ساز در بافت‌های فرسوده‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی به بانک‌های این استان ابلاغ کرد تا در پرداخت تسهیلات تکلیفی به متقاضیان‌ ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ‌اقدام کنند.

پرداخت تسهیلات ‌به متقاضیان‌ ساخت‌و‌ساز در بافت‌های فرسوده‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی و احیا بافت‌های فرسوده خراسان رضوی اظهار داشت: ظرفیت‌های مختلفی مانند انجام مطالعات، مواد قانونی و مصوبات هیئت دولت درباره احیای بافت‌های فرسوده وجود دارد که استفاده از این فرصت‌ها در سرعت بخشیدن به احیا و بازسازی مناطق مذکور بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اگر چه با توجه به گستردگی و حجم متراکم فضاهای فرسوده موجود، نمی‌توان در کوتاه مدت شاهد پیشرفت چشمگیر فعالیت‌های عمرانی بود ولی می‌توان با تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه‌های عملیاتی و اجرایی به پیشرفت سریع‌تر آن کمک کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط‌، باید در این امر مشارکت کرده و با تقسیم کار متناسب با وظایف خود، شهرداری را در این باره یاری رسانند.

فروزان‌مهر با بیان اینکه برای تسریع در اجرای این پروژه تامین منابع امری ضروری است خاطر نشان کرد: به دلیل محدودیت منابع دولتی نباید تامین آن را منوط به استفاده از تسهیلات و منابع دولتی و عمومی نمود چرا که شامل مرور زمان خواهد شد‌.

وی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی و استفاده از تمام ابزارهای قانونی در این راستا تصریح کرد: ایجاد ارزش افزوده مثبت در حوزه کاربری‌ها تاثیر بسزایی در جذب سرمایه‌های بخش‌های خصوصی و مردمی دارد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به پیگیری مصوبات ملی در این خصوص از دستگاه‌های متبوع خود اهتمام ویژه‌ای بورزند.

فروزان‌مهر به بانک‌های استان نیز توصیه کرد تا در پرداخت تسهیلات تکلیفی به متقاضیانی که مبادرت به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده می‌کنند اقدام کنند.

وی افزود: با کمک دستگاه قضایی و سازمان ثبت اسناد نیز در خصوص املاک فاقد سند در محدوده اجرای طرح، تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی در پایان توجه به سبک معماری ایرانی و اسلامی ‌و همچنین در نظر گرفتن بافت فرهنگی و تاریخی را از مواردی دانست که در ساخت و سازهای جدید در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی و حرکت متناسب با جدول زمان‌بندی از جمله انتظارات مدیریت استان برای تسریع در احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده در سطح استان و به ویژه کلان‌شهر مشهد است.

 در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر توسط متولیان امر ارائه شد.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول