اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

65 درصد انتقال ایدز در گلستان از طریق اعتیاد است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: بیش از 65 درصد از راه‎های انتقال ویروس HIV در استان گلستان از طریق اعتیاد و استفاده از سرنگ‎های آلوده است.

65 درصد انتقال ایدز در گلستان از طریق اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال‌جاری که با موضوع کنترل بیماری ایدز برگزار شد با بیان اینکه پیشگیری آسان‎ترین و ارزان‎ترین راه مقابله با بیماری ایدز و ویروس HIV است اظهار داشت: آموزش مهمترین فاکتور پیشگیری است و باید در حوزه مسائل اجتماعی آموزش را جدی گرفت و آن را مطابق با واقع هدایت کرد تا به جهت‎گیری مناسب رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه تعلیم و تربیت باید به دانش‎آموزان در تمام مقاطع تحصیلی و دانشجویان در تمام رشته‎های تحصیلی به همان مقدار که آموزش تخصصی می‎دهیم آموزش زندگی و انسانی زیستن را نیز بدهیم و دانش‌آموز و دانشجوی ما، همان‌طور که در پایان مقطع و دوره تحصیلشان از نظام تعلیم و تربیت مدرک کلاسیک دریافت می‎کنند، در همان سطح مدرک زندگی انسانی و دینی را نیز داشته و به عبارتی تربیت همه‌جانبه شده باشند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پیشگیری، دستگاه‎های مختلفی می‎توانند ایفای نقش کنند مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‎ها، سازمان‎ها و نهادهای فرهنگی، دینی و اندیشه‎ای، رسانه‎ها و مطبوعات و به ویژه صدا و سیما به عنوان پرمخاطب‎ترین رسانه در سطح کشور می‎تواند نقش تعیین‎کننده‎ای داشته باشد.

جمشیدی با تأکید بر نقش پررنگ رسانه‎ها در اطلاع‎رسانی و آموزش عمومی گفت: از آنجایی که اکثریت مردم به دلیل مشغله‎کاری فرصت کافی برای حضور در کلاس‎ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با موضوع HIV و سلامت را ندارند، لذا تلویزیون و رادیو می‎توانند یک دانشگاه جامع برای آموزش‎های لازم زندگی به مردم باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد از راه‎های انتقال ویروس HIV در استان گلستان از طریق اعتیاد و استفاده از سرنگ‎های آلوده است اظهار داشت: در حوزه اعتیاد و موادمخدر در استان گلستان اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که یکی از مهمترین آنها جمع‎آوری معتادان پرخطر تزریقی از سطح شهرها و انجام معاینات و آزمایش‎های خونی روی این افراد قبل از انتقال به مرکز درمان اجباری توسکستان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تأکید کرد: در حوزه سلامت تمام دستگاه‎های اجرایی استان باید با نگاه داوطلبانه قدم به این عرصه بگذارند و تنها دانشگاه علوم پزشکی را عامل به انجام امور مربوط به سلامت قلمداد نکنند زیرا موضوع سلامت از مهمترین موضوعات جامعه اجتماعی و تأثیرگذار در زندگی تمام افراد است پس باید با نگاه خدمت به مردم وارد میدان شد و با این نگاه از هیچ کوششی دریغ نکرد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول