اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظاتی پیش صورت گرفت

برگزاری چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس قرچک

خبرگزاری فارس: چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز همزمان با سراسر کشور با حضور 42 هزار دانش‌آموز در شهر قرچک برگزار شد.

برگزاری چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در شهر قرچک، با شرکت بیش از 42 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی از 120 آموزشگاه برگزار شد.

مراسم نمادین این مانور با حضور مسئولان شهرستان و اعضای شورای معاونان این اداره در آموزشگاه حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش قرچک طی سخنانی هدف از اجرای این مانور را، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی اعلام کرد.

هوشنگ کولیوند گفت: تجارب زلزله‌های گذشته مبین آن است که دانش‌آموزان یکی از آسیب پذیرترین قشرهای جامعـه محسوب می‌شوند و چنانچه زلزله‌ای در ساعات حضور آنان در مدرسه رخ دهد و آمادگی‌های لازم جهت رویارویی با آن را نداشته باشند، بی‌شک تلفات غیرقابل جبران خواهد بود؛ بنابراین، چنانچه برنامه‌ریزی در راستای افزایش سطح آگاهی و دانش این قشر عمیق‌تر باشد بازتاب آن در سطح جامعه ملموس‌تر خواهد بود و دستیابی به توسعه پایدار و رسیدن به هدف نهایی که ساختن کشوری ایمن است میسر خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که دانش‌آموزان در برخی از کتب درسی با مبانی مقابله با زلزله و ایمنی در برابر آن به صورت تئوری آشنا می‌شوند، ضروری است با اجرای آموخته‌های خود راهکارهای عملی مقابله با زلزله را هم فرا گیرند.

کولیوند دانش آموزان را بهترین انتقال دهندگان و پیام رسانان نکات فراگرفته در آموزش‌ها و مانورها به خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

این گزارش حاکی است، در این مانور دانش‌آموزان دو هدف اصلی «نحوه پناهگیری صحیح و خروج درست از محل» را با پخش آژیر خطر تمرین کردند.

انتهای پیام/2462/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول