اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی فضای فرهنگی خاصی در جامعه پزشکی ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران فضای فرهنگی و مذهبی ویژه‌ای در جامعه پزشکی کشور ایجاد کرد.

انقلاب اسلامی فضای فرهنگی خاصی در جامعه پزشکی ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌آلله سیداحمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین کنگره طب و ایثار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در واقع خدماتی که ایثارگران از پزشکان دریافت می‌کردند سبب می‌شد که ایثارگری ایثارگران توسعه بیشتری داشته باشد.

وی آشنایی قشر جوان امروز با خدمات پزشکان در دوران دفاع مقدس را یک امر ضروری عنوان و تصریح کرد: این ایثارگری‌ها و خدماتی که پزشکان به افراد ارائه می‌دادند باید از نسلی به نسل بعدی انتقال داده شود تا به خدمات نسل بعدی راستای خوبی داده شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه به برکت نظام سرمایه‌های عزیز و عظیمی در دسترس ما وجود دارد خاطر نشان کرد: می‌توان از این سرمایه‌ها استفاده کرد و نسل‌ها را در مسیر دیانت و دلدادگی دین تربیت و پرورش داد.

علم‌الهدی با اشاره به اساتید ارزشمندی که در حال حاضر در رشته‌های پزشکی وجود دارند و در دوران جنگ دوران دانشجویی خود را می‌گذرانده‌اند تاکید کرد: بیشتر این افراد در جبهه‌های دفاع مقدس به فعالیت‌های پزشکی می‌پرداخته‌اند و این فضا سبب ارزشی شدن شخصیت و به وجود آمدن اخلاص در آنها شده است.

وی در ارتباط با جو فضاهای درمانی در گذشته اذعان کرد: در گذشته وقتی فردی وارد بیمارستان می‌شد و یا برای انجام معاینات پزشکی به متخصصان برجسته مراجعه می‌کرد وضعیت فرهنگی به گونه‌ای بود که فرد با حالات ویژه‌ای رو‌به‌رو می‌شد و احساس بیگانگی سختی بین خود و آن متخصص می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغییرات فرهنگی که انقلاب در افراد به وجود آورده است ادامه داد: ولی در حال حاضر پزشکان بیشتر چهره‌های متدین هستند که تخصص‌های بسیار کاربردی‌تری نسبت به گذشته دارند و این مسئله یک نعمت بزرگ است که باید برای آن شکرگزار خداوند بود.

علم‌الهدی با بیان اینکه در حال حاضر سنخیت خوب و به هم‌آمیخته‌ای بین پزشکان و روحانیون وجود دارد، خاطر نشان کرد: امروز وقتی که یک طلبه وارد یک بیمارستان می‌شود به‌عنوان یک عنصر خودی به وی نگاه می‌شود که این نوع نگاه به خودی خود، یک نعمت بزرگ است.

وی تاکید کرد: باید تمام این ارزش‌ها به نسل‌های بعدی منتقل شود تا این فضای عظیم تعبد، دیانت و اخلاص را در خود حفظ کنند.

امام جمعه مشهد با یادآوری ارتباطات دوسویه میان پزشکی و ایثار بیان کرد: افرادی که در زیر باران آتش تخصصشان را به پای پیامبر و امام زمان می‌ریخته‌اند کسانی هستند که ایثار و ایثارگری را تقویت می‌کرده‌اند.

علم‌الهدی با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن ایثار پزشکان در دفاع مقدس اظهار کرد: باید بسیج جامعه پزشکی اقدام محکمی در این راستا انجام دهد تا آثار ایثارگری‌های پزشکان در دفاع مقدس حفظ شود.

انتهای پیام/70004/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول